Redovisningsassistent till litet konsultbolag

Redovisningsassistent till litet konsultbolag

Trivs du i en liten organisation med mycket eget ansvar och flexibilitet? Har du tidigare erfarenhet som redovisningsassistent och söker efter nästa utmaning? Missa inte chansen - ansök redan idag!

Dina arbetsuppgifter

Arbetet sker från vår kunds lokaler i Bromma. Du kommer bli tilldelad en kundstock som du kommer ha ansvaret och arbeta strukturerat med den löpande bokföringen och har kontakt med kunderna. Du kommer även arbeta med bokslut, årsredovisning och deklaration. Du kommer jobba självständigt men ingå i ett team idag bestående av 2 kollegor.

Din profil

Skallkrav:
  • Relevant utbildning inom ekonomi/redovisning
  • Minst 1 års erfarenhet av löpande bokföring
  • Svenska och engelska i tal och skrift
  • Kunskap av Fortknox bokföringssystem
Meriterande:
  • Kunskap av Wolters Kluwer programvara
  • Kunskap om löner
Vi söker dig som är noggrann utan att det behöver ta extra tid. Vi tror även att du är lojal och ser långsitikgt på möjligheten att utvecklas i företaget. Som person är du lättsam, flexibel och har lätt att skapa relationer.

Villkor

Start: Omgående enligt överenskommelse
Placering: Stockholm, Bromma
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Arbetstider: 08-16:30 med flex

Urval sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen!
Mer info
Kontaktperson Anja Widell
Telefon 0722-02 55 36
Område Stockholms stad
Yrkesroll Ekonomi, Ekonomiassistent, Redovisningsekonom
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 7 feb 2020 (17 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vår kund är ett litet redovisningskonsultbolag med kunder inom de flesta branscher. Tjänsten är placerad på ett kontorshotell i Ulvsunda där man kommer jobba tillsammans med företagets ägare. Mer information ges vid eventuellt intervjutillfälle.

Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.