Onsitetekniker till Nordens ledande IT-konsultbolag

Onsitetekniker till Nordens ledande IT-konsultbolag

Vill du få mer erfarenhet av IT-branschen? Gillar du att arbeta med service och support? Är du en nyfiken person som vill kunna arbeta med tekniska lösningar och stödja IT-supportens verksamhet? Då kan du vara rätt person för oss!

Dina arbetsuppgifter

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att innebära att ge support med felavhjälpning av IT-utrustning. Om användarnas dator, kringutrustning, nätverkskomponent, hårdvara eller mjukvara inte fungerar som förväntat, ger du support på plats i deras kontor, felsöker och åtgärdar dessa problem. Det kommer även in ärenden via telefon och mail. Du kommer dagligen att hantera mjukvara som Office365, Outlook, Windows samt nätverk och använda fjärrstyrningsprogram när du kommunicerar med användare. Så du bör av kännedom om dessa och vilja lära dig mer om dessa program för att kunna ge bästa möjliga service till dina användare.

Din profil

Krav:
  • Gymnasieutbildning med IT inriktning alt. vidareutbildning eller erfarenhet
  • Svenska och Engelska i tal och skrift
  • Kan grunderna i Microsoft 7, 8 och 10
  • Office365
Meriterande:
-Tidigare erfarenhet av support, servicedesk eller It-teknikerroll

För att passa in i rollen som supporttekniker så tror vi att du har gått en gymnasialutbildning eller vidareutbildning inom IT/Teknik och har ett stort fritidsintresse av att hålla på med datorer och hjälpa nära och kära, eller så har du erfarenhet av branschen sedan tidigare. Du besitter en hög grad av service- och samarbetsförmåga samt är gillar att arbeta självständigt.

Villkor

Arbetstid: 08:00-17:00
Start: Enligt överenskommelse
Ort: Stockholm
Omfattning:Tillsvidareanställning

Sök tjänsten idag, urval sker löpande! Välkommen med din ansökan.
Mer info
Kontaktperson Amar Mirascic
Telefon 070-7721654
Område Stockholms stad
Yrkesroll Data & IT
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 1 maj 2019 (5 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vår kund finns i sju länder i Norden och Baltikum, de har ca 7000 medarbetare och är marknadsledare i Norden och Baltikum och är den tredje största IT-infrastrukturleverantören i Europa. För detta uppdrag kommer du sitta ute hos en av deras kunder i deras servicedesk. De har ett heltäckande utbud av produkter och tjänster, och hjälper dig med hela kedjan - från design, utveckling och produktförsörjning till funktion och underhåll. Genom att skapa en it-infrastruktur i världsklass är denna kund med och lägger grunden till ett smartare och mer innovativt Sverige. Mer information om kundföretaget ges ut vid en eventuell intervju.

Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du vara anställd av oss på Framtiden och arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.