Konsult inom kvalitet, miljö och arbetsmiljö (KMA)

Konsult inom kvalitet, miljö och arbetsmiljö (KMA)

Vi söker dig med relevant högskoleutbildning som är intresserad av att vara med och fortsätta utveckla kompetensområdet KMA inom byggbranschen. Du kan ha viss yrkeserfarenhet av området alternativt är du helt ny från högskola/universitet. Vill du vara med och bygga framtiden? Missa inte chansen - ansök redan idag!

Dina arbetsuppgifter

Du kommer ingå i en grupp med 13 härliga kollegor och tillhöra vår kunds kontor på Kungsholmen. Som KMA-konsult hos vår kund kommer du att få arbeta med varierade arbetsuppgifter i små och stora infrastruktur- och anläggningsprojekt.

Du kommer att arbeta både hos beställare och entrerprenörer med att:
  • Ta fram och följa upp projektplaner (kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöplaner)
  • Ansvara för skyddsronder och genomföra kontroller på byggarbetsplatser
  • Revisioner avseende kvalitet, miljö och arbetsmiljö
  • Miljöfrågor som länshållningsvatten, kemikalier, avfall etc.
  • Egenkontroller, kontrollprogram och dokumentation
  • Arbetsberedningar, identifiera nya risker och risklistor
Din profil

Skallkrav:
  • Relevant YH, högskole- eller civilingenjör
  • Minst 1 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter mot anläggning
  • Svenska och engelska i tal och skrift
  • Körkort B
Meriterande:
  • Erfarenhet eller kurser inom bygg- och anläggningsteknik
  • Erfarenhet eller kurser inom miljö
Vi söker dig som har ett brinnande intresse för miljö- och arbetsmiljöfrågor i ett byggtekniskt sammanhang. För att lyckas i rollen som konsult tror vi att du är driven, kommunikativ och socialt lagd. Vi tror också att du har lätt för att lära och är öppen för varierande typer av projekt.

Villkor

Start: Mars enligt överenskommelse
Placering: Stockholm, Kungsholmen
Omfattning: Heltid, tillsvidare

Urval sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Mer info
Kontaktperson Anja Widell
Telefon 0722-02 55 36
Område Stockholms stad
Yrkesroll Teknik & Ingenjör
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 31 jan 2020 (12 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vår kund planerar och utformar framtidens samhällen och städer. De är det ledande konsultbolaget i Europa inom teknik och arkitektur. I Sverige erbjuder de ett brett utbud av tjänster inom arkitektur, byggkonstruktion, installation, infrastruktur, vatten & miljö, projektledning, energisystem samt IT för samhällsutveckling och industri.

Hos vår kund får du som medarbetare goda möjligheter till utveckling genom deras utbildningspaket, interna karriärmöjligheter och genom ett utökat individuellt ansvar för dig som önskar det. Du kommer att vara en del i ett glatt team av medarbetare där man värdesätter trivsel, engagemang och ansvar. Mer information ges vid eventuellt intervjutillfälle.

Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.