Inköps- och logistikansvarig till techbolag i Kista

Inköps- och logistikansvarig till techbolag i Kista

Är du en administrativ stjärna med utbildning eller erfarenhet av inköp? Brinner du för att vara spindeln i nätet och ha många bollar i luften? Då är det dig vi söker!

Dina arbetsuppgifter

Som inköps- och logistikansvarig hos vår kund arbetar du självständigt och brett med många arbetsuppgifter. Du kommer att hantera inkommande orders därigenom att vara en kontaktperson med interna parter samt externa parter. Du kommer att säkerställa att genomförandet av leveranser av varor och artiklar, inklusive tullhantering, hanteras enligt gällande lagar och förordningar. Vidare kommer du att arbeta med inköp av material för internt bruk samt material för produktion. I rollen kommer du även att ansvara för faktureringen mot slutkund samt hantera inkommande fakturor från företagets leveranspartners. Andra enklare uppgifter i anslutning till vår externa produktion kan tillkomma.

Din profil

Vi söker dig som har ett stort eget driv och trivs i att arbeta självständigt. Som person är du strukturerad då arbetet ställer ett högt krav på noggrannhet. Har du även ett intresse för teknik är detta högst meriterande.

Krav:
  • Högskoleutbildning inom ekonomi eller inköp, alternativt arbetslivserfarenhet inom området
  • Kunskaper inom officepaketet
  • Svenska och engelska i tal och skrift
  • Kunskaper inom Monitor eller annat ERP-system
Villkor

Start: Omgående, eller enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Placering: Kista, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Urval och intervjuer sker löpande så skicka din ansökan redan idag!
Mer info
Kontaktperson Jennifer Pettersson
Telefon 072-240 81 84
Område Stockholms stad
Yrkesroll Organisation & ledning, Transport & Logistik, Inköp, Logistik
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 10 feb (24 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vår kund är ett ledande företag inom utveckling av microvågs- och millimetervågsteknik. Bolaget designar chip och radiomoduler för trådlösa nätverk och är idag 40 personer i Stockholm och Göteborg uppdelat på avdelningarna utveckling, försäljning, system, labb, chiputveckling, inköp och projektledning. Bolaget har en lång historia som sträcker sig tillbaka till 50-talet och finns förutom i Sverige även internationellt och är känt som en tillförlitlig leverantör med högkvalitetsteknologi inom sitt område.

Vår kund erbjuder en spännande arbetsplats i ett bolag som ligger i framkant och som erbjuder sina anställda en trivsam miljö med bra förmåner. För rätt person finns även stora möjligheter till utveckling inom bolaget.

Mer information om företaget ges vid intervjutillfälle.

Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera Unga Talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.