IT-support till utvecklande roll

IT-support till utvecklande roll

Är du en nyfiken och innovativ person som vill kunna utforma rutiner och hjälpmedel för IT-supportens verksamhet? Vill hjälpa medarbetare i deras dagliga arbete? Har du erfarenhet av arbete inom IT-support? Då kan denna tjänst vara rätt för dig!

Dina arbetsuppgifter

Som IT-support kommer du att ta emot ärenden via telefon och ärendehanteringssytem/mail. Samtal och ärenden kommer in i varierande omfattning och företaget tillhandahåller IT-support för en annan aktör. Vanliga ärenden som kommer in handlar om företagens interna system som används av medarbetare. Dina arbetsuppgifter kan t.ex vara allt från att felanmäla en förbindelse till en operatör till att beställa ny hårdvara till verksamheterna. Du kommer även att hantera ärenden kring lösenord, mobila applikationer i Android och iOS samt nätverklösningar. Du sitter i ett team av ca 6 medarbetare och har en bra möjlighet för att kommunicera och ta hjälp. Du sitter oftast i företagets lokaler men vid behov kan du åka ut för att åtgärda problem.

Din profil

För att passa i denna tjänst ser vi att du är lösningsorienterad och kan arbete i en miljö där allting inte finns i färdiga rutiner, utan du kan hitta lösningen själv. Du är tålmodig och pedagogisk, vilket är viktigt för att kunna ge god service till användarna. För att lyckas i din roll ser vi även att du har stort IT-intresse, är självständig i ditt arbete och kan dela med dig av kunskaper till andra.

Skallkrav:
  • Gymnasieutbildning, t.ex inom Data och IT
  • Svenska och engelska i tal och skrift
  • God kännedom om Office 365
  • God kännedom om Windows 7-10
Meriterande:
  • Erfarenhet som IT-support 1-2 år
  • Kunna ge support i mobiltelefoner och plattor, android & iOS.
  • Grundläggande nätverkskunskap
  • Kännedom om Active Directory
Personliga egenskaper och beteenden:
-Vi ser gärna att du är lättsam och har god förmåga att arbeta i högt tempo samtidigt som du är social, positiv och ger god service.

Villkor

Arbetstider: 8-17
Arbetsort: Stockholm
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Start: Enligt överenskommelse
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 28 jan (7 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Det är en av de största privata aktörerna i Sverige som ger omsorg, vård, stöd och service inom personlig assistans, funktionsnedsättning, äldreomsorg samt individ och familj. Mer information om företaget ges vid ett eventuellt intervjutillfälle!

Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.