IT support sökes till ledande konsultföretag

IT support sökes till ledande konsultföretag

Vill du jobba med IT och tekniska lösningar på helpdesk för internt anställda? Är du tekniskt kunnig och vill arbeta i en bred supportroll med varierande arbetsuppgifter? Sök tjänsten idag!

Dina arbetsuppgifter

Som anställd på helpdesk kommer du hjälpa till med installationer, servar, nätverksåtgärder och dylikt. Man kommer att jobba mot Microsoft med hjälp och det kommer innebära backup servar, SQL, felsöka, SharePoint. Man kommer arbeta med support via mail eller över telefon. Det kan förekomma att man hjälper kollegor direkt på plats eller på ett annat kontor. Det kommer i inledande fas vara introduktion och man har en handledare på plats.

Det kan förekomma att personen behöver hjälpa till/stötta upp extern för en kund i något system men det är ytterst sällan. Även resor kan förekomma till andra kontor.

Din profil

Krav:
  • Godkänd gymnasieutbildning inom Data/IT
  • B-körkort
  • Svenska och engelska i tal och skrift.
  • Tekniskt kunnig och intresse
Meriterande:
- Arbetserfarenhet av liknande jobb

Som person som är viktigt att man har ett driv och är en problemlösare. Man ska vara ordningsam och kunna kommunicera och vara social. Strukturerad är viktigt och att alltid ha ett positivt sätt.

Villkor

Start: Omgående
Ort: Stockholm

Vi behandlar ansökningar löpande, skicka in din redan idag!
Mer info
Kontaktperson Maria Helmer
Telefon 0723-016681
Område Stockholms stad
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 3 sept (15 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Företaget finns på 35 orter i Sverige och har ca 1200 anställda. Det är ett konsultföretag inom samhällsbyggnad och industri som startade 2006. På företaget arbetar allt från arkitekter, projektledare, ingenjörer och specialister.
Mer information om företaget kommer på eventuell intervju.

Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera Unga Talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.