IT förvaltningsledare sökes till spännande företag!

IT förvaltningsledare sökes till spännande företag!

Är du en tekniskt intesserad person som drivs av kundkontakt? Gillar du kundkontakt och drivs av att hitta den bästa lösningen för dina kunder? Då är denna tjänst perfekt för dig!!

Dina arbetsuppgifter

Som förvaltningsledare kommer du att arbeta mot kunder som använder sig av applikationer som vår kund har levererat. Antingen kundunika eller inom produktfamiljen Omnia som består av intranät, dokumenthantering och kvalitetssystem.
Vår förvaltningsorganisation består av supportteam och utvecklare i Sverige och Vietnam.
Rollen som förvaltningsledare för Omnia innefattar:
  • Handleda kunder för maximal användning av lösningen.
  • Hålla dig uppdatering på nya funktioner i produkten
  • Vara proaktiv och hålla kunden informerade om den löpande utvecklingen av produkterna
  • Säkerställa och arbetsleda nya uppdateringar av programvaran i kundens miljöer
  • Hålla kunderna uppdaterade kring öppna supportärenden
Ha dialog med supporten och kunden vid komplexare ärenden och förändringar i lösningen(vara spindeln i nätet).
  • Följa upp att tjänster levereras enligt gällande avtal
  • Hålla kundmöten på månads eller veckobasis, eller efter kundens behov
Rollen som förvaltningsledare för kundunika applikationer innefattar
  • Ta emot beställningar och planera utvecklingsbehov tillsammans med utvecklare och övriga förvaltningsledare i gruppen.
  • Arbetsleda incidenter - hålla kunden uppdaterad.
  • Se till att levererans sker enligt gällande avtal mot kunder
  • Förstå användarnas nytta av lösningen
  • Följa upp estimat på beställda ändringar i applikationen
  • Hålla kundmöten på månads eller veckobasis, eller efter kundens behov.
På sikt, som förvaltningsledare ser vi att du gör allt från utredningar och förstudier till arbetsledning av skräddarsydd utveckling och införande av paketerade lösningar. Du är betrodd med hela utvecklingsprocessen från behov och krav till driftsättning och utvecklad kod med lansering och utbildning.
Utbildning och handledning
Vi utbildar dig i vår produkt Omnia. Vi ser till att du lär dig kundunika varianter av det produkter och applikationer som vi har levererat så du känner dig trygg i din roll som förvaltningsledare. Våra kunder är både små lokala företag och multinationella bolag. Vi använder oss också av ett egenutvecklat ärendehanteringssystem som vi utbildar dig i. Du får handledning under överlämningsperioden av en erfaren kollega. Du tillhör en del av ett större team där alla stöttar och hjälper varandra.

Din profil

Skallkrav:
  • Arbetslivserfarenhet efter gymnasiet
  • Högskole/civil inom relevant fält av IT tex systemvetare (alt Eftergymnasialutbildning, YH mot sharepoint/office 365)
  • Flytande Svenska och Engelska i både ta och skrift.
Det är meriterade om du har någon erfarenhet från IT- branschen och programvaruföretag, samt några högskolepoäng inom teknik/ systemvetenskap och/ eller ekonomi.
-Kunskap och förståelse för Microsoft SharePoint och Office 365

Vår kund lägger stor vikt på dina personliga egenskaper och vi ser därför att du ska vara strukturerad och ordningsam, samt en social person som gillar att ha mycket kundkontakt. Du ska ha en stark känsla för service, vara drivande, ansvarstagande och nyfiken på IT. Du kommer i den här rollen att vara företagets ansikte utåt men också samarbeta mycket internt - därför är tydlig kommunikation a och o.

Villkor

Start: Omgående eller enligt överenskommelse
Arbetstider: 08-17
Omfattning: heltid

Vi behandlar ansökningar löpande, skicka in din redan idag!
Mer info
Kontaktperson Max Adsjö
Telefon 0722 31 18 78
Område Stockholms stad
Yrkesroll Data & IT
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 14 feb 2020 (19 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vår kund är Sveriges ledande specialist på lösningar baserade på Sharepoint och Office 365, både för skräddarsydda och paketerade IT- lösningar. Deras huvudsakliga tekniska plattform är Microsoft.Net och de är Guld och Silverpartner till Microsoft inom ett antal olika kompetensområden. Mer information ges ut vid intervju.

Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.