HR-specialist med inriktning lön sökes!

HR-specialist med inriktning lön sökes!

Tycker du om HR- och lönefrågor? Vill du ha ett ansvarsfullt, stimulerande och omväxlande arbete? Är du en noggrann och självgående person? Har du erfarenhet av lönehantering? Nu söker vi en HR-specialist med inriktning lön till vår kund i Stockholm!

Dina arbetsuppgifter

Rollen som HR-specialist kommer att inledas med en introduktion och därefter kommer du att arbeta tätt ihop med teamet. Som HR- och lönespecialist kommer du att ansvara för löneadministration, både för tjänstemän och kollektivanställda.

Dina dagliga arbetsuppgifter är:
  • Hantering av löner för medarbetare
  • Hantering av pensioner och försäkringar
  • Uppdatera data i HR och lönerelaterade system
Din profil

Skallkrav
  • Goda kunskaper inom lönesystemet HR+.
  • Kunna Officepaketet (Excel)
  • Svenska och engelska i tal och skrift
  • Erfarenhet av lönehantering
  • Erfarenhet av lönförvaltning
  • Erfarenhet av att jobba med pensionsförsäkringar
Meriterande:
  • Utbildning i löneadministration
  • Systemförvaltarkunskaper i HR+8
För att kunna passa in i rollen är du noggrann, professionell och självgående. Du är driven som person och tar ansvar över dina arbetsuppgifter.

Villkor

Omfattning: Heltid, tillsvidare

Placeringsort: Stockholm
Start:Augusti
Lön: Enligt överenskommelse

Vi behandlar ansökningar löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum passerat. Välkommen med din ansökan redan idag!
Mer info
Kontaktperson Ekaterine De La Hoz
Telefon 073 516 89 77
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration, HR & Personal, Löner & Förmåner
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 3 juli (15 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vår kund är Sveriges näst största operatör för både privatkunder och företagskunder. De finns idag i 9 länder och har sammanlagt 17 000 000 kunder.
Företaget erbjuder tjänster inom fast-och mobiltelefoni, bredband, datanät, innehållstjänster samt globala It lösningar.

Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera Unga Talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du vara anställd av oss på Framtiden och arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.