Ekonomiadministratör på 40% sökes till ett nytänkande företag inom finansteknologi

Ekonomiadministratör på 40% sökes till ett nytänkande företag inom finansteknologi

Dina arbetsuppgifter

I rollen som ekonomiadministratör kommer du initialt att arbeta på 40% med möjlighet till utökad omfattning och du har möjlighet till att planera dina dagar så att det passar din livssituation. Dina ansvarsområden kretsar kring att se till att de administrativa delarna rörande ekonomin flyter. Vår kund använder idag av en leverantör som sköter det dagliga ekonomiska arbetet, därför kommer dina arbetsuppgifter innebära bland annat uppföljning med kunder och banker. Dessa uppföljningar främst områdena:
  • Fakturering
  • Bokföring
  • Löneadministration
  • Statistik
  • Utbetalningar
  • kundreskontra
Kundkontakten kommer att enbart vara på engelska då detta är företagets koncernspråk. Denna tjänst är ny på företaget och kommer att sättas samman med hjälp av kollegor som innehaft arbetsområdena i samråd med dig. Det är även dessa kollegor som kommer att handleda dig. Målet är att skapa rutiner och lathundar för att förenkla arbetet vilket också kommer bli din uppgift.

Din profil

Skallkrav:
  • Relevant utbildning inom ekonomi eller tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
  • Engelska i tal och skrift
Har du andra språkkunskaper eller tidigare erfarenhet av mjukvarubranschen är det starkt meriterande.

Vår kund kommer att lägga stor vikt på dina personliga egenskaper, därför söker vi efter dig som är social och kommunikativ, samt har ett sinne för humor då det är en viktig ingrediens för vår kunds arbetsmiljö. Vidare är det viktigt att du är ansvarsfull och att du har en fallenhet för rutiner, struktur och administrativt arbete.

Villkor

Start: Omgående
Arbetstider: 16 h i veckan
Ort: Centrala innerstan, Stockholm
Omfattning: 40% (Omfattning kan höjas vid intresse)
Mer info
Kontaktperson Lucas Bryggman
Telefon 0707722459
Område Stockholms stad
Yrkesroll Ekonomi, Administration
Typ av anställning Deltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 22 feb (5 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vår kunds kärna i deras lösning är en digitaliserad finansieringsprocess. De hjälper sina kunder att byta ut det invecklade pusslet av formulär och dokument med några få enkla klick i deras system. De ger information i realtid som gör det möjligt för organisationer att agera snabbt samt att minimera risker inom inventering. Genom att dela sina djupa insikter på marknaden ger de sina kunder möjlighet att nå ut till kundkretsar med de svar de söker
Idag ha vår 50 stycken anställda varav 20 sitter i Stockholm och resterande i Kroatien. Företaget är idag verksamma i 28 länder. Mer information om kunden ges vid intervju.

Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.