Automationstekniker till ledande nordisk aktör

Automationstekniker till ledande nordisk aktör

Har du arbetat med automation inom bygg-och eller fastighetsbranchen och på så sätt förvärvat din kunskap som automationstekniker? Vill du ta nästa steg i karriären och arbeta hos en ledande aktör i branschen? Då är detta rätt tjänst för dig!

Dina arbetsuppgifter

Som automationstekniker hos vår kund kommer du att utforma, installera och underhålla tekniska system för värme, el, sanitet och ventilation. Felsökning och ansvar för att konfigurera/programmera hårdvara är en vanlig uppgift vid reparation av anläggningar som inte fungerar. Du jobbar nära projektledare där du till exempel bistår med din teknikkompetens inom programmering och driftsättning.

För rätt person finns goda möjligheter till att klättra inom bolaget.

Din profil

Skallkrav:
  • Erfarenhet av automation inom t.ex bygg-och eller fastigheter 1-2 år
  • Erfarenhet av DUC- eller PLC-programmering
  • B-körkort
  • Goda kunskaper i Svenska och Engelska, både i tal och skrift
Meriterande
  • En teknisk utbildning inom el, automation
  • Erfarenhet av Codsys programmeringsverktyg
  • Erfarenhet av Webport överordnat system
Som person är du driven, tekniskt intresserad och har lätt för att samarbeta. Du har ett engagemang och förstår vikten av att ge god service. Vill du kunna avancera i din roll så är detta rätt tjänst för dig!

Villkor

Arbetstider: 8-17
Arbetsort: Stockholm
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Start: Enligt överenskommelse
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Industri & Anläggning, Industri & Produktion, Teknik & Ingenjör
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 18 jan (1 dag kvar)

Om arbetsgivaren

Företaget är en installations- och servicepartner som driver sin verksamhet i Sverige, Finland och Norge. De utformar, installerar och underhåller tekniska system för el, värme, sanitet och ventilation på bland annat arenor, industrier, kontor och bostäder. De har verksamhet i Sverige, Norge och Finland. Deras värdeord; affärsmässighet, enkelhet, kompetens och pålitlighet utgör företagskulturen och bidrar till en hög trivsel bland medarbetarna. Mer information om företaget ges vid ett eventuellt intervjutillfälle!

Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.