Key Account Manager - Foundry

Key Account Manager - Foundry

Key Account Manager

Om rollen:
Du kommer i denna roll att aktivt driva försäljning med IT-kunder inom Foundry Sveriges Event-team. Arbetet går ut på att följa företagets visioner och mål genom att skapa starka kundrelationer och för att få verksamheten att växa genom återkommande affärer.

Du kommer även att arbeta engagerat i förebyggande syfte med kunder inom Sveriges marknad via event, både via Multi Sponsored Events och Single Sponsored Events.

Vem är du?
  • Du har arbetat minst 2 år inom sälj - helst inom event-, teknik-, eller medieindustrin
  • Du har tidigare arbetserfarenheter med projektbaserad försäljning
  • Du är strukturerad i ditt arbete och har kontroll över hela säljprocessen från start till mål
  • Du är samarbetsvillig och driven
  • Du har kunskap om och/eller använder aktivt de senaste säljmetoderna i ditt arbete dvs bland annat samtalstrappan mm
  • Du kan flytande engelska och svenska både tal och i skrift
  • Du har goda kommunikativa färdigheter samt samordnings förmåga att kommunicera i tal och skrift
Foundry önskar att:
  • Du är självgående och vågar ta egna initiativ
  • Du är professionell, vänlig och social
  • Du har erfarenheter av att arbeta med SalesForce, Sales Enablement-verktyg, LinkedIn Sales Navigator och/eller ZoomInfo
  • Du har möjligheten att resa runt i Norden vid behov
Om du tycker att detta låter intressant är du välkommen med din ansökan redan idag. Foundry samarbetar med Kraftsam Rekrytering & Bemanning AB. I ansökan bifogar du ett CV samt ett personligt brev där du beskriver kort om dig själv och varför du passar till tjänsten. Tillträde efter överenskommelse.

Vi tillämpar löpande urval i denna rekryteringsprocess och välkomnar därför din ansökan snarast.

För frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare olivera.cvetkovic@kraftsam.se
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Försäljning, Key Account Manager
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 19 dec 2022 (15 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Foundrys bransch handlar om människor, inte maskiner. Algoritmer, optimering och automatisering spelar såklart en roll i det som görs men nätverkande och relationer man kan lita på är avgörande. Foundry arbetar öppet och transparent med datainsamling via deras ekosystem av globala redaktionella varumärken, galor och event och använder data för att driva sina lösningar framåt, något som gör dem till bland de mest effektiva på marknaden.