Clas Fixare - kundtjänstmedarbetare

Clas Fixare - kundtjänstmedarbetare

Sedan i november ifjol erbjuder Clas Ohlson fixartjänster i hemmet i samarbete med Fixarpartner - Clas Fixare! Med Clas Fixare kan Clas Ohlsons kunder få hjälp med uppgifter som kanske är för små för att ta in traditionell hjälp, men lite för svåra eller jobbiga för kunden att fixa själv. Saker som snabbt kan fixas blir liggande. Med hjälp av Clas Fixareappen kan kunden boka tjänster online inom ex el, VVS, snickeri, Smarthome, IT. Praktisk problemlösning i hemmet med extra god service!

Vill du bli en del av ett härligt team som hjälper människor i deras vardag? Vårt kundserviceteam är kompetent och serviceinriktat; vi har några av branschens nöjdaste kunder!

Till Clas Fixare letar vi nu efter en serviceinriktad och proaktiv kundtjänstmedarbetare.

Vad ska du göra?

Du kommer varje dag att ge Clas Ohlsons kunder förstklassig service vad det gäller bokning av fixartjänster via telefon och mejl. Du kommer med hjälp av specifika frågor ta reda på kundernas tjänstebehov, ange vilka förutsättningar som måste finnas hos kund för att vi ska kunna utföra aktuell tjänst och utifrån det skapa tydliga och informativa bokningar till fixarna - som sedan ger sig ut och fixar.

Du kommer också vara involverad i utveckling av både tjänster och processer genom att ge din input.

Vad erbjuder vi dig?
  • Arbete för ett nytt spännande varumärke, Clas Fixare, för Clas Ohlson
  • Proffsiga och motiverade kollegor som du kommer lära dig nya saker av varje arbetsdag
  • Ett roligt arbete där du med din serviceförmåga och lyhördhet blir en viktig medarbetare
  • Ett gott gäng med härlig stämning och arbetsglädje
  • Anställning i ett relativt nystartat företag som vill bygga branschens bästa serviceföretag
  • En gedigen praktik/introduktion hos Clas Ohlson i deras uppförandekod, produktsortiment, supportfunktion etc.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med början under våren 2020. Du anställs av Fixarpartner AB men utför tjänster för Clas Ohlsons kunder.

Vi håller på att se över arbetstiderna för tjänsten och eventuellt kommer arbetstiden att förläggas måndagar-torsdagar kl 11.00-20.00, fredag 09.00-18.00 samt varannan helg lördag-söndag kl 09.00-18.00.

Vem är du?

Du har ett naturligt inre driv och gillar att sätta upp egna målsättningar för hur mycket du hinner få gjort under en arbetsdag. Du är bra på att "ta folk" och trivs utmärkt med att hjälpa andra, både kollegor och kunder. Du är lyhörd för kundens behov, vågar fråga kunderna efter ytterligare information när det behövs och förklara vilka förutsättningar som måste finnas för att tjänsten ska kunna genomföras på ett bra sätt. Du gillar att ta initiativ och att komma med idéer och förslag på lösningar när det behövs.

Du vill jobba självständigt och lägger stor vikt vid att uppträda korrekt, vara noggrann och samtidigt ge extra god service. För dig är det också viktigt att komma i tid och vara effektiv och du planerar och strukturerar ditt arbete för att kunna arbeta systematiskt och inte bli distraherad av saker som händer runt omkring.

Du är trygg i dig själv och kan sätta gränser när det behövs!

Det är viktigt att du känner igen dig i följande:
  • Du har gymnasieutbildning eller motsvarande
  • Du är effektiv och strukturerad som person och får mycket gjort
  • Du har minst ett års vana att jobba med kundtjänst via telefon
  • Du trivs i en föränderlig arbetsmiljö där riktlinjer kan ändras snabbt och man måste hantera mycket inkommande information
  • Du har god IT-vana
  • Du har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
Känner du igen dig? Skicka in dig ansökan här nedanför. Vi vill gärna hitta vår nya medarbetare så fort som möjligt så vi intervjuar löpande. Hör mer än gärna av dig om du har frågor till jobb@fixarpartner.se eller ring vår HR Manager Cecilia Andreewitch på 0720-703043. Vi tar dock inte emot ansökningar via mail.

Genom att ansöka samtycker jag till att Fixarpartner AB får nyttja mina personuppgifter i syfte att genomföra rekryteringsarbetet kopplat till detta rekryteringsärende i enlighet med Dataskyddsförordningen (GDPR). Personuppgifter sparas i upp till 24 månader.

Med din hjälp kan vi hjälpa folk till en enklare vardag!
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 28 mars 2020 (30 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Fixarpartner AB är ett samägt bolag mellan investeringsbolaget Pegital och Clas Ohlson. Fixarpartner erbjuder sedan november 2018 tillsammans med Clas Ohlson fixartjänster till privatpersoner och företag.

Fixarpartner har idag 20 anställda fixare med kompetens inom EL, VVS, IT/Smarthome, Montering och Utomhustjänster.

Bolagsinformation

Organisationsnummer: 559156-4843

Telefon: 08-425 011 00

Jessica Lagerqvist, VD

Jacob Almstedt, Affärsutvecklingsansvarig

Cecilia Andreewitch, HR Manager