Serviceinriktad administratör till fenik

Serviceinriktad administratör till fenik

fenik behöver förstärkning till sitt kontor i Bromma och söker nu en administratör/koordinator. Du sitter nära VD, övrig organisation befinner sig ute i landet. I rollen blir du spindeln i nätet som koordinerar och ansvarar för det administrativa arbetet på kontoret.

Urval och intervjuer sker löpande, så välkommen in med din ansökan redan idag.

Om tjänsten

Rollen är en mångfacetterad tjänst där du sköter det administrativa arbetet på kontoret. Det innefattar säljadministration, kundsupport samt lagerhantering. Kontaktytorna är många så god kommunikation med kunder, patienter och intern organisation är av största vikt. Flexibilitet och samarbete är en självklarhet på kontoret, samt en prestigelös inställning att ta sig an utmaningar som dyker upp.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak

I rollen arbetar du med administrativa uppgifter så som orderhantering/fakturering, administration av CRM systemet Cirrus samt viss lagerhantering. Du assisterar VD och ledningsgrupp samt koordinerar feniks deltagande på branschmässor med resebokningar och arrangemang av monter. I rollen ingår även administration av hemsida och uppdatering av säljstatistik. Du har löpande telefonkontakt med kunder, patienter och det egna företagets representanter.

Vem är du?

Vi söker dig som har avslutad gymnasieutbildning samt några års erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom säljadministration och orderhantering. Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift och har med fördel god förståelse för andra nordiska språk. Officepaketet med tonvikt på Excel är ett krav liksom körkort. Har du erfarenhet från sjukvård eller medicinteknisk industri är det meriterande.

Stor vikt kommer att läggas på dina personliga egenskaper. För att lyckas i rollen har du ett systematiskt och noggrant arbetssätt. Du är van att arbeta självständigt och proaktivt med driv och stor ansvarskänsla. Vidare är du duktig på att skapa och vårda relationer och bidrar till teamets framgång genom kreativ och god initiativ- och samarbetsförmåga. Du är flexibel, och räds inte att rycka in där det behövs.

Om verksamheten

fenik AB är ett företag i medicinteknikbranschen som grundades 2006. Vi ingår i en koncern och är distributionspartner för produkter med tyngdpunkt på interventionsbehandling. I koncernen ingår motsvarande verksamheter i Tyskland, Österrike, Schweiz och Ungern. Vi vänder oss, med våra dokumenterat beprövade produkter, till palliativ medicin, onkologi, lungmedicin, interventionell radiologi, gastroenterologi och många andra specialistområden.

Vad som utmärker oss är livskvalitet och patientsäkerhet. För oss står patienten i centrum. För att säkerställa patientsäkerheten vill vi att användarna av våra produkter också vet hur de används. Därför undervisar våra medarbetare antingen patienten/anhörig eller vårdpersonal i ett korrekt användande.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration, Service & Kundtjänst, Serviceyrken
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Poolia
Sista ansökningsdag 28 okt 2019 (6 dagar kvar)