2nd line support till Excanto med start i Augusti

2nd line support till Excanto med start i Augusti

Kunden

Excanto tillhandahåller IT-tjänster med inriktning på drift, support, utveckling och förvaltning av IT-infrastruktur och affärskritiska applikationer. Excantos affärsidé är att utifrån en standardiserad tjänsteportfölj erbjuda företagsanpassade och kostnadseffektiva IT-tjänster till små och medelstora företag.


Om uppdraget

Du kommer att ingå i ett Servicedesk-team på 10 personer och du kommer att vara 2nd line support. Då de supporterar ett hundratal kunder kommer du få en utmanande och rolig roll, som ställer höga krav på struktur och att kunna hantera flera processer parallellt. Du kommer att arbeta med ärenden via telefon, mail och ärendehanteringsverktyget. Utöver det är du även SCM (kundansvarig för supporten mot kunder).

Att vara SCM betyder att man är ansvarig för bl.a. månadsrapporter till kunden, supportdokumentation för kunden.

Krav:

Win XP-7
AD (kontohantering)
Grundläggande nätverkskunskaper (patcha, koll på TCPIP, DNS)
Officepaketet
Installation av hårdvara (skrivare, PC)
Support av iPhones, iPads och androidtelefoner


För den här tjänsten krävs det att du talar och skriver flytande svenska.

Din profil

Eftersom du kommer att agera 2nd line så ställer det högre teknisk kompetens på dig än på de övriga i gruppen. Det är meriterande om du har suttit i 2nd line.

Ort:
Centrala
Stockholm

Uppdragsgivare:
Dfind IT

Start:
Start gärna i mitten av augusti.

Intervjuer sker löpande, så ansök direkt! Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta tilda.stenmark@dfind.se

Dfind IT är ett rekryterings- och konsultföretag specialiserat på IT. Vi jobbar för att andra ska lyckas. Vår målsättning är att våra kandidater hittar det perfekta uppdraget och att våra kunder hittar just den kompetens de behöver. Alla som arbetar hos oss är specialister på IT-kompetens. Vi anställer enbart engagerade människor med rätt attityd som stöder våra värderingar: Passion & Simplicity. Vi tror att engagemang och enkelhet är vägen till en bra framtid för våra kandidater och våra kunder - en framtid där vi kan hjälpa fler att lyckas.

Keep Improving.

Keywords: 2nd line, second line, support, technichan, supporttekniker, avancerad, teknisk support
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Data & IT
Typ av anställning Heltid
Rekrytering hanteras av Dfind IT
Sista ansökningsdag 31 juli (37 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Som konsult hos oss på Dfind IT får du ett roligt och varierande arbete på några av Stockholms mest attraktiva företag. Som anställd hos Dfind IT kan vi erbjuda dig intressanta uppdrag där du möjlighet att inte bara bredda din kompetens utan även skaffa dig mer djupgående kunskaper inom ett visst område. Vi kommer ge dig möjligheten till personlig utveckling samt ett rikt nätverk och roliga sociala aktiviteter.