Kundservicemedarbetare

Kundservicemedarbetare

 

Vill du jobba i ett framgångsrikt, internationellt och marknadsledande företag? Vi är ett av Sveriges 500 största bolag. En av våra framgångsfaktorer är att vi erbjuder våra kunder marknadens bästa och bredaste produktsortiment inom textilservice med tillhörande service.

Vi driver stolt branschens mest ambitiösa hållbarhetsagenda genom våra högt satta mål för textil, människor och klimat.

 

Kundservicemedarbetare i världsklass
till Länna

Vår kärnverksamhet är att vi levererar hyr- och tvättlösningar till företag inom olika verksamhetsområden. Anläggningen i Länna genomgår just nu en stor ombyggnation och from hösten 2022 kommer vi att leverera, tvätta och hyra ut kläder, skor, mattor, och handdukar till kunder i Stockholmsområdet. Vår affärsmodell är att erbjuda "textil som tjänst" och vi är övertygade om att hyra, i stället för att äga, är vägen framåt.

I Länna jobbar ca 50 personer inom kundservice, produktion, lager och distribution och vi servar främst kunder inom tillverkningsindustrin, livsmedel, offentlig verksamhet och restauranger. 

 

"Jag är stolt över att vi på Elis erbjuder en tjänst som går ut på att erbjuda funktionen av textil snarare än att sälja textilier. I och med den cirkulära lösningen har vi ett tätt samarbete med våra kunder och en regelbunden dialog för att möta våra kunders behov. Det kan t.ex. vara att justera hyrstocken, ändra leverans frekvensen, eller planera inför en eventuell högsäsong. 

Vi behöver nu komplettera upp med ytterligare en medarbetare som brinner för den cirkulära lösningen och som kan leverera service i världsklass! Om du tycker om att utmanas och ständigt lära dig nya saker så är Elis arbetsgivaren för dig!"

- Theresia Verschuur, kundservicechef

 

Vad innebär rollen som kundservicemedarbetare?

  • Kundkontakt via telefon, e-post, samt fysiska och digitala kundmöten 
  • Proaktiv kundvård 
  • Support och servicefunktion till samtliga av våra kunder 
  • Avhjälpa och lösa problem som uppstår samt rådge kunder vid val av produkt/lösning 
  • Samarbete och intern support till produktion, distribution och lager 
  • Delta i uppstart av nya kunder och då vara en viktig länk mellan olika interna avdelningar  
  • Göra utprovningar och inventeringar hos kunder 
  • Reklamationshantering, debiteringar / krediteringar och avtalsadministration 
  • Andra löpande administrativa uppgifter såsom system- och registervård, uppdatering av prislistor mm.  
Vi uppskattar att du i denna roll kommer att besöka våra kunder ca 1-2 gånger per vecka. Kundbesöken sker tillsammans med en säljare och/eller annan kundservicemedarbetare tills du känner dig redo att genomföra dem själv.

Vem är du?
Som person är du utåtriktad, positiv, lösningsorienterad och har ett stort engagemang i det du gör. Du är effektiv utan att ge avkall på noggrannheten och strukturen. Du är bra på att uttrycka dig i tal och skrift, men ser fram emot det personliga mötet eller bara lyfta luren till kunden - hellre det än att skicka ett mejl. Som lagspelare gillar du nära samarbete med teamet, med andra funktioner och med kunder. För att trivas hos oss behöver du ha en hög arbetskapacitet, vara affärsmässig och nyfiken på att lära dig nya saker. I denna rekrytering kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. 

Vad kan du?
Vi ser att du har lägst gymnasieutbildning, goda kunskaper i officepaketet samt behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Även körkort krävs för tjänsten. Kunskaper och erfarenhet inom service och kundvård är meriterande. 

Varför ska du välja Elis?
Vi erbjuder en heltidsanställning i ett stabilt företag med en trevlig arbetsmiljö och kompetenta kollegor. Du kommer att få både produktutbildning och löpande coachning.

Ansökan
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Theresia Verschuur, kundservicechef, på telefon 070 869 03 26.  
 
Välkommen att registrera din ansökan med ett personligt brev och CV genom länken nedan. Vi tillämpar löpande urval vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag löpt ut - så skicka in din ansökan redan idag! 
 
Sista ansökningsdag är söndagen den 31 juli 2022. 

Välkommen med din ansökan!

 

Elis är ledande inom textilservice både i Sverige och Europa. Vi skapar mervärden för kunden genom att ta hand om hanteringen av arbetskläder, bädd- och badlinnen, hygienutrustning och golvvård. För att frigöra tid och pengar för kunden erbjuder vi våra produkter och tjänster i totalekonomiskt fördelaktiga hyrkoncept. Elis är ett börsnoterat franskt bolag. I Sverige är vi 1400 medarbetare och omsätter 2,1 miljarder kronor. Huvudkontoret ligger i Malmö och vi har 24 anläggningar spridda över landet.

Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration, Sekreterare, Försäljning, Kundservice
Typ av anställning Heltid
Hemsida https://www.intenso.se/sv
Sista ansökningsdag 17 sept 2022 (77 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Denna rekrytering hanteras av Intenso Teknikrekrytering som är specialiserade på rekrytering och search av chefer och specialister inom teknik och IT. Vår vision är att rekrytering ska vara enkelt. Vi har lösningarna som gör det enkelt. Oavsett hur ni vill att vi hjälper er så finns det en enkel lösning hos oss. Vi ska ge vår kunder kostnadseffektiva lösningar med hög leveransprecision. Search är en viktig del i vårt arbete. För våra uppdragsgivare är det en trygghet att veta att oddsen för en lyckad rekrytering är goda även i de svåraste fallen. Vi ingår i samma koncern som Säljpoolen, ett av Sveriges ledande rekryteringsföretag inom sälj och marknadsföring. Med hjälp av vårt gemensamma, egenutvecklade rekryteringssystem Masterhelp har vi byggt upp en stor databas av kvalificerade kandidater och smarta tekniska lösningar för effektiv rekrytering.