Kvalitetskoordinator

Kvalitetskoordinator

Som kvalitetskoordinator jobbar du med att bygga långsiktiga relationer med kunder och leverantörer genom service och informationsarbete. En viktig del i din roll är kvalitetssäkring av de tjänster som El-Kretsen köper samt ett övergripande administrativt ansvar för användningen av våra CRM- och affärssystem. Arbetet ställer höga krav på förmågan att kommunicera med människor i olika yrkesroller. Du som söker tjänsten behöver även vara noggrann, duktig på dokumentation och uppföljning samt ha lätt för att lära dig att använda nya datasystem och appar.

I rollen ingår:

Kvalitetssäkring
  • Som en del i El-Kretsens övergripande kvalitetsarbete kommer du att jobba med att säkerställa efterlevnad av rutiner samt kvalitetssäkra och kontrollera våra avtal. Du kommer att ha primärt fokus på våra kommunala samarbeten. Samarbetena reglerar hantering av elektronik på återvinningscentraler. I detta arbete ingår kommunbesök, presentationer, att planera och utföra revisioner, skapa åtgärdsplaner och följa upp dessa. Resor inom Sverige förväntas.
  • Ta fram informationsmaterial till kommuner, leverantörer och andra samarbetspartner utifrån behov som du identifierar. Det kan innebära att skapa lathundar, instruktionsfilmer, texter, innehåll till nyhetsbrev, information om driftsproblem eller liknande. Du förväntas inte göra layout, klippa filmer osv.
  • Hjälpa till vid arrangemang av event såsom studiebesök och utbildningar.
Kundservice
  • Ta emot ärenden och svara på frågor om insamling och återvinning av elektronik och batterier samt hantera avvikelser.
  • Dokumentera ärenden och andra händelser i olika typer av datasystem. Vi jobbar i egenutvecklade affärssystem och appar samt CRM-systemet SuperOffice.
  • Vara ansvarig systemadministratör för våra kundservice-funktioner och med hjälp av systemet eller på andra sätt, utveckla vår kundservice. Detta arbete kan exempelvis innefatta uppdatering av kundregister, uppbyggnad av FAQ:er, kontroll att interaktionen mellan våra olika datasystem fungerar bra, samt att förmedla denna kunskap internt så att alla kundtjänstmedarbetare arbetar på samma sätt.
  • Projektleda, alternativt delta i projekt för utveckling av våra datasystem samt utföra acceptanstester av nyutveckling.
Vi söker dig med följande erfarenhet och egenskaper:
  • Vi söker dig som har jobbat med kvalitetssäkring i minst 2 år och har erfarenhet av att följa upp avtal eller göra revisioner. Det är meriterande om du har jobbat i offentlig sektor eller med tillsyn.
  • Du kan uttrycka dig professionellt i tal och skrift, på svenska och engelska. Du anpassar din kommunikation efter sammanhang och målgrupp.
  • Du är strukturerad och noggrann samt har god förmåga att planera projekt och eget arbete. Det är meriterade om du jobbat som projektledare eller i projekt tidigare.
  • Vi ser gärna att du har jobbat med service, miljö, återvinning eller logistik men det är inte ett krav.
  • Du har minst 2 års erfarenhet av att jobba i CRM- och affärssystem.
  • Du har lätt för att lära dig arbeta i nya datorsystem och kan lära ut det till andra.
Tjänsten är 100 % (37,5h) tillsvidare, med provanställning på 6 månader. Sista ansökningsdag är 21 februari men tjänsten kan tillsättas tidigare.

Ort: Stockholm

Vi kommer att kalla intressanta kandidater till intervju och kan då komma att be om ett arbetsprov. Välkommen in med din ansökan!

Skicka ditt personliga brev och CV till rekrytering@el-kretsen.se.

Har du frågor om tjänsten, kontakta Kristina Eriksson på tel 08-545 216 86.
Mer info
Kontaktperson Kristina Eriksson
Telefon 08-545 216 86
Email Mejla Kristina Eriksson
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration, Koordinator
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 21 feb 2020 (1 dag kvar)

Om arbetsgivaren

El-Kretsen är ett företag som ser till att 140 000 ton elavfall och batterier samlas in och kommer till återvinning varje år. Vi gör detta med hjälp av entreprenörer och samarbetsavtal med Sveriges alla kommuner. Vi är ett litet företag med 13 medarbetare och söker nu en 14:e person för att stärka upp vår arbetsgrupp inom kundservice och kvalitetssäkring. Hos oss får du goda möjligheter att kombinera familj och fritid med ett utvecklande och varierande jobb. Vi har kontor på Fleminggatan 7 i centrala Stockholm men du kommer också att kunna jobba hemifrån eller på distans.