Business Creation Administrative Manager

Business Creation Administrative Manager

- start-ups i en internationell miljö

Vill du hjälpa oss bidra till att främja en globalt hållbar energiutveckling!

Som Administrative Manager blir din främsta uppgift att stötta och samordna Business Creation-teamet i frågor som rör upphandling av tjänster mot start-up bolagen, kvalitetssäkring och kontroll av dessa tjänster och leverantörer samt administration och dokumentation av avtal och kontrakt. Du kommer också ha ansvaret för kontoret där man tillhandahåller lokaler till start-up bolagen och där även den egna organisationen sitter. Rollen omfattar en daglig kontakt med centrala delar inom InnoEnergy likväl som kollegor i olika affärsenheter, både i Stockholm och internationellt. Även en rapportering till den interna centrala organisationen i Barcelona ingår, som t ex kvartalsrapporter, resultatdokumentation och koordinering av centrala upphandlingar. Du jobbar tätt tillsammans med hela Business Creation-teamet inklusive CFO med bas i Stockholm.

Din bakgrund

Du har sedan tidigare arbetat med administration / office management och har en grundförståelse för juridiska och upphandlingsrelaterade frågor. Om du trivs med stort eget ansvar, att ta ägarskap för frågor, är strukturerad, driven och social så har du goda förutsättningar. Om du dessutom gillar att vara spindeln i nätet i ett mindre bolag, är kommunikativ och relationsskapande är du helt rätt.

Utöver detta vill vi att du har en akademisk utbildning, gärna inom ekonomi/business administration och gärna en tidigare erfarenhet från arbete i en internationell, europeisk organisation. Att du kan engelska i både skrift och tal är ett måste.

Vi erbjuder dig utmanande tjänst i en utvecklande, internationell miljö med unika kopplingar till såväl det privata näringslivet som offentliga verksamheter och universitet / forskningsinstitut. Du får en bred roll där du är aktiv i internationella start-up events och stöttar utvecklingen av bolagen genom att verka i en oumbärlig samordnande roll tillsammans med hela vårt Business Creation team. Placeringsort är på InnoEnergy Scandinavias huvudkontor vid Norra Bantorget i Stockholm. Resor förekommer i begränsad omfattning.

I denna rekrytering samarbetar vi med Mercuri Urval. Välkommen att söka tjänsten senast den 30 november 2020 med CV och personligt brev via www.mercuriurval.se (ref nr SE-14221). Vid frågor är du välkommen att kontakta Caroline Kock, tel. 0705-110390 på Mercuri Urval.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration
Typ av anställning Heltid
Rekrytering hanteras av Mercuri Urval
Hemsida http://www.innoenergy.com/about-innoenergy/
Sista ansökningsdag 1 dec 2020 (4 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

EIT InnoEnergy är ett europeiskt företag som verkar för att främja integrationen av utbildning, teknik, företag, entreprenörskap och för att stärka innovationskulturen. Vi har en tuff utmaning med ett mål som lyder: att uppnå en hållbar framtid för Europa. Lösningen är innovation - nya idéer, produkter och tjänster som gör verklig skillnad och nya företag som levererar till marknaden. På EIT InnoEnergy stöder vi och investerar i innovation under alla faser - från klassrum till slutkund. Med vårt nätverk av partners bygger vi upp förbindelser över hela Europa och samlar uppfinnare och industrier, akademiker och arbetsgivare, forskare och entreprenörer, företag och marknader. Vi på InnoEnergy Business Creation stöder och investerar i lovande Start-Ups med affärsidéer inom området hållbar / förnybar energi. Business Creation beskrivs bäst som en inkubator eller accelerator med målet att identifiera nya affärsidéer och bolag med tillväxtpotential och erbjuda dem attraktiva servicepaket i ett tidigt skede av deras utvecklingsresa.

Läs gärna mer på: http://www.innoenergy.com/about-innoenergy/