CRM Specialist till framgångsrika Björn Borg

CRM Specialist till framgångsrika Björn Borg

Till Björn Borg söker vi nästa stjärna inom CRM och Email Automation. Vi söker dig som brinner för att utveckla kundrelationer, är analytiskt lagd, har ett gott affärssinne och delar bolagets passion för mode, hälsa och e-handel. Du ansluter till ett snabbfotat och resultatinriktat globalt e-handelsteam.

Om Björn Borg

Det ligger i vår natur att utmana normer och att alltid vara bättre än våra konkurrenter, dels genom de underkläder och sportkläder vi gör, men också genom vår kultur. Det är därför vi letar efter aktiva människor som förstår vad det innebär att vara en game changer, att tänja på gränser och alltid göra det lilla extra. Människor som inte nödvändigtvis är, men som har viljan att bli, såväl fysiskt som psykiskt överlägsna.

Om tjänsten
I rollen som CRM Specialist kommer du ansvara för den fortsatta utvecklingen av Björn Borgs CRM-strategi för maximerad Customer Lifetime Value. Du arbetar datadrivet, analytiskt och kreativt genom bl.a. lojalitetsprogram, segmentering, nyhetsbrev och SMS. I övrigt kommer dina arbetsuppgifter innefatta;
  • Analysera kund- och kundresa för att hitta utvecklingsområden på Bjornborg.com och implementera förbättringsåtgärder
  • Arbeta med Marketing Automation för Abandon Cart och win-backs
  • Uppföljning och rapportering av CR, Retention Rate, Customer Maturity Model
  • Ansvara för löpande analys, optimering och A/B-test för samtliga e-mailflöden
  • Konverteringsfokuserad försäljning via nyhetsbrev
  • Ansvara för CRM-system och hantering av kunddatabas
Din bakgrund

För att bli framgångsrik i rollen tror vi att du har minimum 3+ års erfarenhet av Email Marketing, med fördel inom e-handel och fokus på Customer Lifetime Value. Du har ett gott bevisat track record av arbete med lojalitetsprogram och digital försäljning via nyhetsbrev. Som person trivs du som bäst när du får jobba datadrivet med många projekt igång parallellt och ser A/B-test som ett självklart verktyg för att få förståelse och optimera flöden. Har du dessutom följande erfarenheter och egenskaper ser vi stor möjlighet att bli lyckosam;
  • Goda kunskaper inom Google Analytics och/eller andra analysverktyg
  • Erfarenhet av Voyado ses som starkt meriterande
  • Kreativ problemlösare med en prestigelös framtoning
  • En stark vilja att ständigt utvecklas där du har ett stort intresse av att utgå från A/B-test, data och analys
  • Trivs i en snabbfotad, dynamisk och global miljö
  • Brinner för god hälsa och ser daglig träning som en självklar drivkraft till kvalité och energi
Björn Borg erbjuder

Du ansluter till ett modernt, innovativt och marknadsledande bolag som har ett väldigt gott renommé i branschen. Du ges möjligheten att med korta beslutsvägar vara med och påverka såväl ditt eget arbete som verksamhetens fortsatta utveckling.

Placering & start

Tjänsten är placerad på huvudkontoret i Stockholm och tillträde är enligt överenskommelse.

Kontakt

Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta oss via: info@ecommercerecruit.se

Ansökan

Vi tillämpar löpande urvalsarbete och uppmanar dig att skicka din ansökan snarast för att säkerställa att du kommer med i processen. Vi ser fram emot din ansökan.

#ehandel #crm #email #marketing #ecommercerecruit #ecommerce #björnborg
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll CRM, Marknadsföring
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 21 feb 2021 (31 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

E-commerce Recruit är Sveriges enda renodlade rekryteringsbolag inom e-handelssektorn. Våra samarbeten grundar sig i långsiktiga och strategiska förhållningssätt med hög leveransprecision. Detta i kombination med att vi har Sveriges största kandidatnätverk inom e-handelssektorn gör oss till din självklara branschspecialist när du är i behov av personallösningar och vill säkerställa rekryteringsprocesser som når hela kandidatmarknaden.

Behöver du rekrytera inom e-handel och digitalt? Läs mer om våra tjänster här.