Team Leader - Kundtjänst

Team Leader - Kundtjänst

På Desenio brinner vi för inredning och design! Vår affärsidé är enkel - trendig och snygg väggkonst ska vara för alla. Sedan starten 2010 har vi vuxit stadigt och idag finns våra webbutiker tillgängliga i fler än 30 länder och vi öppnar ständigt för nya marknader. Är du redo för ditt nästa karriärkliv och vill bidra till att göra väggkonst tillgänglig för alla?

Som Team Leader i Desenios kundtjänst är du en viktig komponent när det kommer till att driva förbättringsprocesser och samtidigt utveckla dina medarbetares kompetens. Tillsammans arbetar du och dina kollegor för att leverera bästa möjliga kundservice till våra kunder. I den här rollen får du ta stort ansvar när det kommer till att axla personalansvar, vara delaktig i projekt som rör arbetet i kundtjänst, ha mycket interna kontaktytor och samtidigt bidra till Desenios framgångsresa.

DITT TEAM

Desenios kundtjänst är en viktig och central funktion med totalt tre team som dagligen arbetar för att våra kunder ska få uppleva en exemplarisk kundresa. Du kommer att ha direkt ledaransvar över det team som arbetar deltid mot våra kunder i de nordiska länderna. Tillsammans med övriga Team Leaders samt Head of Customer Service, arbetar ni för att vår kundtjänst ska fortsätta hålla högsta möjliga nivå, samtidigt som era medarbetare tycker det är roligt att gå till jobbet.

Du rapporterar direkt till Head of Customer Service som är en närvarande och pedagogisk ledare. Hon uppmuntrar dig att arbeta med frihet under ansvar, samtidigt som hon alltid finns där som bollplank.

DINA ARBETSUPPGIFTER
  • Övergripande personalansvar som involverar mål- och feedbacksamtal, lönesamtal, coaching, utbildning, uppföljningar, schemaläggning samt rekrytering.
  • Vara närvarande för att svara på medarbetares frågor, lösa eventuella problem som kan uppstå samt kvalitetssäkra arbetet i kundtjänst.
  • Driva förbättringar och effektivisering av rutiner, processer och arbetssätt i kundtjänst.
  • Alltid främja en god stämning och arrangera aktiviteter som utvecklar detta.
  • Vara behjälplig i kundtjänst när arbetsbelastningen är hög.
FÖR ATT LYCKAS I ROLLEN
  • Du har 2-3 års arbetslivserfarenhet av att ha arbetat i kundtjänst på ett liknande sätt (supporta kunder via telefon, chatt, sociala medier och email).
  • Du har i ditt tidigare arbetsliv arbetat i en roll som krävt personalansvar.
  • Du talar och skriver flytande i både svenska och engelska.
DET ÄR ETT PLUS
  • Om du har arbetat i en kundtjänst som involverar e-handel.
  • Om du har ytterligare språkkunskaper som är relevanta för de marknader som Desenio arbetar mot.
Som person är du en problemlösare som ihärdigt löser komplexa problem. Du är öppen för förändringar och driver aktivt processer för att utveckla verksamheten vidare. Vidare besitter du förmågan att på ett kommunikativt sätt förmedla förväntningar och information, samtidigt som du lyssnar och tar in andras perspektiv. Du är engagerad i dina medarbetares utveckling och är respektfull i ditt sätt att coacha.

PRAKTISKA DETALJER

Startdatum: Augusti, vid överenskommelse.

Omfattning: 100%, tillsvidare med 6 månaders provanställning.

Arbetstider: Söndag - Torsdag, 8-17.

Då vi tillämpar löpande urval kommer vi påbörja selekteringen omgående. Tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 22 juni 2020 (19 dagar kvar)