Support till VIP-teamet

Support till VIP-teamet

Är du en initiativrik problemlösare med ett stort kundfokus? Vill du arbeta i en utvecklande roll där du får chansen att lära dig mer om Cash Management? Då kan den här rollen vara perfekt för dig!

VIP-team Svenska Staten är en del av Customer Support i Stockholm. Vi är ett team som stöttar varandra och ser alltid till att vi ger våra kunder bästa möjliga service. Vi arbetar med bankens myndighetskunder och är ramavtalsleverantör av betalningstjänsterna för Sveriges samtliga 230 myndigheter. Ett VIP-team innebär att vi har specialkompetens och ger extra support för bankens största och viktigaste kunder inom olika Cash Management lösningar.

Aktivt deltagande i kundens affärer för att skapa värde
Du kommer att bistå våra kunder med löpande support kring bankens betalningstjänster för Svenska myndigheter via e-post och telefon. Du kommer delta i kundbesök och utbildningar vi erbjuder våra kunder samt vara med på implementeringen av olika Cash Management lösningar för myndigheter. Vårt fokus just nu ligger på att effektivisera vår support och öka kundnöjdheten.

Genom bankens Cash Management lösningar erbjuder vi möjligheter att effektiviserar hanteringen av företagets likviditet, flöde samt processer. Arbetet ställer stora krav på att vi kan hantera ärenden av varierande komplexitet. Cash Management är nyckeln i kundrelationen och du blir därför en viktig spelare i våra kundteam. Du deltar aktivt i kundens affärer och arbetar tätt tillsammans med vår säljorganisation med ett gemensamt mål, att skapa värde för kunden.

Som utmanare på den svenska bankmarknaden genomsyras Danske Bank av en entreprenörskultur. Vi söker efter medarbetare med drivet att utveckla sig själva och våra affärer. För dig som vill växa både personligt och professionellt ges du möjlighet till stort eget ansvar, samtidigt som du har ett engagerat team och inspirerande ledare omkring dig. Vi ger dig möjlighet att bygga din karriär i banken, och erbjuder dig en inkluderande arbetsmiljö där du är med och bidrar till vår framtida utveckling.

Vem är du?
Vi ser att det här en chans för dig som vill utvecklas och lära dig mer om Cash Management. Rollen kräver en god förmåga att arbeta effektivt och prioritera vad som är viktigast och vi tror att du som söker sporras av att det händer mycket om dagarna. Du tycker om att arbeta i ett team och arbeta tillsammans med dina kollegor för att lösa ärendena, samtidigt som du tar eget ansvar och har en god problemlösningsförmåga.

Något som är viktigt är din servicekänsla, att du tycker det är kul att jobba med service och tycker om att göra kunden nöjd. Att kommunicera väl samt att se till att kundens behov är uppfyllt är en förutsättning. Med en positiv attityd och nyfikenhet tror vi att du kommer komma långt! Vi söker dig som nyligen avslutat dina studier på universitet eller högskola inom exempelvis ekonomi, nationalekonomi eller annan motsvarande utbildning. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att ha arbetat med kundservice av något slag.

Är du intresserad?
Vill du veta mer om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Susann Tiger, Head of Customer Support Swedish State på +46 (0)706574851.

Vi ser fram emot din ansökan!

Skicka ansökan och CV senast 2019-05-05.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst, Bank, Finans & Försäkring, Bank & Finans
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.danskebank.se/karriar
Sista ansökningsdag 5 maj 2019 (13 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Som en av Nordens största banker letar Danske Bank efter rätt personer som vill vara med på vår resa mot att bli den mest tillförlitliga finansiella partnern. Vår ambition är att skapa värde för våra kunder, såväl privatkunder som företag och institutioner. Danske Bank växer snabbt i Sverige, där vi är en utmanare på bankmarknaden, och vi vill därför anställa de mest ambitiösa personerna som vill vara med och bidra till vår drivna och inkluderande kultur. Vårt huvudkontor ligger i Köpenhamn och vi har 19 500 anställda i 16 länder, varav 1 500 i Sverige.