Forwarding Assistant Customer Service till DACHSER i Stockholm

Forwarding Assistant Customer Service till DACHSER i Stockholm

Är du en strukturerad person med god servicekänsla som tycker om att sätta kunden i fokus? Vill du jobba i ett globalt företag med tydliga värderingar som teamkänsla, entreprenörskap och ansvar? Om så är fallet kan du vara vår nya Forwarding
Assistant Customer Service!

Jobbet
I rollen som Forwarding Assistant Customer Service hanterar du supportärenden inom våra speditionstekniska områden. En viktig del av tjänsten är att förstå kundens behov, bygga förtroendefulla relationer och ge service av hög kvalitet. Du har ett nära samarbete med både interna och externa kontakter.

Därutöver kommer du även att arbeta med administrativa uppgifter som bl.a. består av hantering av order, för- och slutregistering av fraktdokument, nedladdning av EDI filer och utskrifter samt annan administration kopplat till vår verksamhet.

Du rapporterar till Team Leader Customer Service.

Vem är du?
Vi söker dig som tidigare har arbetat med någon liknande tjänst, gärna inom branschen. För att lyckas i tjänsten ser vi även att du behärskar svenska så väl som engelska då du kommer arbeta i en internationell miljö. Vi ser också att du har lätt för att lära dig nya system och har goda datakunskaper.

Vidare ser vi att du är en riktig problemlösare och som tycker om att lära sig nya saker. Är du en lagspelare men samtidigt trivs med att ta egna initiativ och arbeta självständigt så kommer du att trivas i rollen.

Vi erbjuder
Här välkomnas du till ett härligt gäng med hög teamkänsla där du är delaktig och kan påverka resultaten.

Vi erbjuder alla nya anställda
en ordentlig introduktion i DACHSERs nätverkssystem, löpande produktutbildning, stöd från kollegor och ledare samt möjligheten att arbeta i ett globalt företag med stark tillväxt på den svenska marknaden.

Eftersom vi tycker att
mångfald bland medarbetarna är en styrka uppmanar vi alla, oberoende av personlig bakgrund, att söka. Som medarbetare får du bra och flexibla anställningsvillkor samt möjlighet till yrkesmässig och personlig utveckling.

Lön efter kvalifikation.

Är du intresserad?
Om du har fler frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Team Leader Customer Service Nelly Karlsson på telefon +46 8 500744 12. Rekryteringsarbetet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Skicka därför in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 10 februari. Ansökan görs genom att klicka på "ansök nu". Få mer information om DACHSER som arbetsplats på www.dachser.se
Mer info
Kontaktperson Nelly Karlsson
Telefon 08 500744 12
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration, Assistent, Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida https://www.dachser.com/se/sv/
Sista ansökningsdag 10 feb 2020 (22 dagar kvar)