Reklamationsansvarig

Reklamationsansvarig

Reklamationsansvarig
Har du erfarenhet av att arbeta professionellt med reklamationer?
Har du tidigare erfarenhet från e-handelsföretag, möbelbranschen eller logistikbranschen?

Tycker du om att ge bra service och att hjälpa kunder? Är du driven och målmedveten och vill bygga upp ett team som hanterar olika reklamationsärenden? Är du lösningsorienterad? Har du erfarenhet av att arbeta med exportmarknader? - Då kan du vara den vi söker.

Vilka är vi?
DPJ är en företagsgrupp med ca 60 anställda. Gruppens totala omsättning uppgår till ca. 360 miljoner med stark tillväxt. Vi är ett modernt och kundorienterat företag där våra medarbetare har en självständig och betydelsefull roll för bolagets fortsatta framgång.
Vi har en stark tillväxt i Europa och målet är att öka försäljningen till 1 miljard innan utgången av 2024.

Vill du jobba som reklamationsansvarig hos oss?
I vår händelserika vardag skapas det hela tiden behov av nya tjänster, uppgifter och ansvarsområden. Nu är tiden kommen för att anställa en person som vill bygga upp vår reklamationsavdelning och som inledningsvis ensam kommer att hantera reklamationsfrågor.
Du får en mycket central roll i en organisation som präglas av korta beslutsvägar och snabb rörlighet.

Rollen och uppgifter
Som reklamationsansvarig får du fullt ansvar för DPJ gruppens reklamationsprocesser samt ansvaret för att bygga upp ett team av medarbetare som kan hjälpa dig.
Du arbetar både operativt och strategiskt samt säkerställer att våra högt uppsatta effektivitets- och kundnöjdhetsmål uppnås.
I rollen som reklamationsansvarig ingår det att ha ett helhetsansvar över teamet och allt det arbete som teamet utför, skapa processer, rutiner och föreskrifter.

Exempel på arbetsuppgifter:
  • Säkerställa att dagliga reklamationsärenden hanteras.
  • Säkerställa att kunder får ersättning eller att felen avhjälps.
  • Besvara kundkommentarer i forum som ex. trustpilot m.fl.
  • Driva och utveckla samarbetet med leverantörer rörande reklamationshantering och kravställning.
  • Ha ett nära samarbete med sälj- och kundtjänst för att kunna hantera kundärenden snabbt och effektivt.
  • Utveckla och effektivisera arbetsrutiner inom reklamationsområdet
  • Hålla mycket god ordning på ärenden och göra uppföljning samt jobba för att ständigt förbättra oss genom mätbara mål.
  • Fakturera transportföretag för skador som orsakats i deras flöden
  • Säkerställa att leverantörer uppfyller sina åtaganden samt begära ersättningar för felaktigt eller skadat gods.
  • Ditt jobb kommer att varjera mellan lagret i Österhaninge & kontoret i Hammabysjöstad. När du är på lagret dokumenterar eventuella skador samt söker emballage / transport förbättringar från leverantörer.
Din profil
  • Flera års ledarerfarenhet inom liknande yrke
  • Mycket god kunskap inom reklamationshantering och kundservice
  • Mycket meriterande med vana inom detaljhandel, e-handel, bransch- och produktkunskap.
  • God ekonomisk förståelse.
  • Goda kunskaper om logistikflöden.
  • God kunskap i Excel
  • Du är praktiskt lagd och är inte rädd för att själv lösa funktionsproblem på en produkt.
  • Goda kunskaper i Svenska, Engelska och gärna Tyska
  • B Körkort är ett krav.
Som person är du positiv och mycket noggrann i allt som du gör och klarar att hålla många bollar i luften. Vidare är du prestigelös, pedagogisk, ödmjuk, har en god samarbetsförmåga och är van vid att arbeta i team. Det är viktigt att du har ett stort engagemang och att du brinner för företagets verksamhet och utveckling.

Vi erbjuder
  • En viktig roll i ett expansivt företag
  • Bred och varierande tjänst
  • Friskvårdsbidrag
  • Pensions- och försäkringsskydd
  • Karriärmöjligheter
  • Stort eget ansvar och varierande arbetsuppgifter
  • Trevliga kollegor
  • Friskvårdsbidrag
Upplägg och kontakt
  • Start: Snarast möjligt
  • Omfattning: Heltid
Har vi fångat ditt intresse?

Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Vi ber dig att skicka din ansökan snarast!

Arbetsgivare
DPJ Svenska AB
Box 1040
10138 Stockholm

Tillträde:
Snarast / enligt överenskommelse
Tjänsten kommer att tillsättas så snart som vi hittar en lämplig kandidat. Ansök redan idag!

Placering: Du delar din placering mellan vårt lager i österhaninge och kontoret, som ligger i den nya fastigheten STHLM 1, med utsikt över delar av stockholm

Startdatum: Snarast

Lön: Bifoga löneanspråk med din ansökan

Arbetstid: Heltid

Arbetsgivare
DPJ Svenska AB
Box 1040
10138 Stockholm

Märk din ansökan med: Reklamationsansvarig
Urval och intervjuer sker fortlöpande.
Välkommen med din ansökan redan idag.

Maila till: ansokan@dpj.se
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Försäljning, Kundservice, Service & Kundtjänst, Serviceyrken
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.dpj.se
Sista ansökningsdag 16 dec 2020 (22 dagar kvar)