Teknisk Support

Teknisk Support

Teknisk Support/Support Engineer

Vi söker en duktig medarbetare till vår kundservice avdelning för digitala tjänster med framåtanda och prestationsförmåga, och med ett intresse för ny teknik och förmåga att snabbt komma in i nya saker.

Arbetsuppgifter
  • Telefon- och e-postbaserad support till befintliga och potentiella kunder
  • Teknisk support till installatörer
  • Se till att tekniska problem hanteras och kommuniceras internt för vidare produktutveckling
  • Se till att projekten följs upp med kunder
  • Innesälj/orderhantering i samarbete med sälj/logistik
  • Utföra tester av nya produkter och tjänster
  • Bidra med utbildning i nära samarbete med produktspecialist/Teknisk chef
Önskade kvalifikationer

  • Kandidatexamen, helst inom IT/elektronik. Nyutexaminerad kommer att övervägas och erfarenhet kan kompenseras för bristande utbildning
  • God förståelse och intresse för tekniska produkter
  • Bra kommunikationsförmåga i både tal och skrift både på svenska och engelska
  • Kund- och serviceinriktad, erfarenheter från liknande roll från kundservice är en fördel.
  • Strukturerad, engagerad, noggrann och lättlärd
  • Hög arbetsförmåga och kunna hantera en hektisk dag
Vi erbjuder

  • Professionella utmaningar och spännande arbetsuppgifter
  • Trevlig och social arbetsmiljö
  • Upplärning och utbildning anpassas efter behov
  • Möjlighet till utveckling och nya arbetsuppgifter
Kortfattad ansökan och CV skickas så snart som möjligt till jobs@defa.com. Urval sker löpande.
Mer info
Email Mejla DEFA AB
Område Stockholms stad
Yrkesroll Teknik & Ingenjör, Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 23 nov 2019 (36 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi flyttar världen framåt genom att optimera energianvändningen. Genom att skapa produkter och tjänster som ger möjligheter, sparar tid och minskar strömförbrukningen gör vi människors liv enklare och miljövänligare.

Våra marknadsledande digitala lösningar ger våra kunder kontroll, bekvämlighet och effektivitet, både hemma och på jobbet. Genom att göra det möjligt att hantera uppgifter, tid och resurser på enkla och genomtänkta sätt ger vi människor mer flexibilitet och fler möjligheter.