MEDARBETARE – SERVICE TEAM

MEDARBETARE – SERVICE TEAM

Vad vi erbjuder
Hos oss får du en möjlighet att bli en del av ett företag som präglas av tillväxt, innovation och utveckling. Som en del av ett team kommer du ha mycket att bidra med och i en uppmuntrande kultur kommer du bli utmanad att växa personligt och professionellt. Du får möjligheten att arbeta tillsammans med våra kunder och partners både i och utanför Sverige samt brett inom organisationen, nära andra, med fokus på att driva arbetet framåt.

Vem vi söker
Du kommer ta en aktiv roll i vårt Service Team där vi tillsammans ansvarar för en hög nivå av service till våra kunder genom att på ett professionellt sätt bemöta önskemål samt frågor kring våra olika tjänster. Du får möjlighet att växa och utvecklas som person så val som i dina tekniska kunskaper och förmågor. Teamet spelar också en viktig roll i samarbetet med övriga organisationen där man aktivt bidrar med kreativitet och effektivitet i så väl planering som utförande.


I arbetsuppgifterna ingår bland annat
  • Ta emot samt registrera ärenden.
  • Teknisk support och felsökning samt bidra till snabb och smidig hantering.
  • Daglig kontakt med kunder via telefon samt ärendehanteringssystem.
  • Införskaffa information.
  • Delta i projekt.

Personliga egenskaper
  • Din självmotivation och inspiration tillför värde och effektivitet i dina uppgifter och för omgivningen.
  • Du är klarsynt, ansvarsfull och målinriktad.
  • Du har en god förmåga att kommunicera – muntlig och skriftlig – på både svenska och engelska.
  • Du har en stark samarbetsförmåga med fokus på genomförande.
  • Du visar stort ägandeskap för dina ansvarsområden vilket hjälper dig att vara flexibel och prioritera rätt.
  • Du söker ständigt efter möjligheter att utvecklas.

Meriter
  • Du har ett genuint intresse för teknik.
  • Du har grundläggande förståelse av nätverksstruktur.
  • Du har god kännedom om mer avancerad Windows hantering, gärna på servernivå.
  • Arbetslivserfarenhet inom IT-support, kundbemötande eller försäljning är meriterande.
  • Erfarenhet av och kunskap om IT-tjänster som exempelvis Microsoft 365, Wordpress, Citrix Xen Desktop är meriterande.
  • Erfarenhet av ärendehantering är meriterande.
  • Erfarenhet av utveckling är meriterande.
  • Högskoleutbildning eller poäng inom relevanta kurser är meriterande.
Anställningsform/Villkor
Tillsvidare-anställning på heltid med sex månaders provanställning. Fast lön enligt överenskommelse. Tjänsten är baserad i Stockholm.

Ansökan
Skicka din ansökan till jobb@crossnet.se för att söka tjänsten hos oss. Om du har några frågor gällande tjänsten eller oss, vänligen kontakta oss på +46 (0) 8 50 30 45 00.

Som en del av vårt aktiva mångfaldsarbete så ser vi gärna kvinnliga sökande.
Mer info
Kontaktperson Stina Armalis
Telefon 08-50304500
Email Mejla Stina Armalis
Område Stockholms stad
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 5 mars 2021 (37 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Om Crossnet
Crossnet AB är ett IT-företag som sedan
1995 levererar drifts- och applikationstjänster med internet som bas till kunder i och utanför Sverige. Vi tror på nära relationer till våra kunder och samarbetspartners för att kunna erbjuda de bästa lösningarna. Crossnet kan stolt erbjuda kvalitativa tjänster inom allt från utveckling och projektledning till hybrida och publika molnlösningar samt övervaknings- och säkerhetstjänster med ständigt fokus på förbättrad kvalitet, effektivitet och upplevelse.