Ekonomiassistent

Ekonomiassistent

Att arbeta på COSMO CONSULT är inte som på andra ställen.

Utforska COSMO CONSULT universumet och låt dig inspireras av den positiva energin hos COSMOnautarna. Skapa framtiden FÖR människor och MED människor - där vi utvecklas tillsammans. Upplev genuin respekt i en miljö där du kan känna dig trygg, en plats full av passion och innovation, oavsett var och när du vill utföra ditt arbete.

Anslut dig till vårt team och bli en del av en av världens ledande Microsoftpartners för verksamhetstransformation och digitalisering.

Om tjänsten:
Hos oss på COSMO CONSULT kommer du få möjligheter att arbeta tillsammans med flera av Sveriges mest erfarna och kompetenta Business Central kollegor. För oss är teamwork en självklarhet och vi hjälps åt att ständigt bli ännu bättre.

På vår ekonomiavdelning i Stockholm arbetar du tillsammans med vår ekonomichef och hanterar följande områden;
  • Löpande hantering av Kund och Leverantörsreskontra, vilket innebär fakturering av egna tjänster samt licenser för de affärssystem och tilläggslösningar vi levererar.
  • Bank och betalningar.
  • Utläggshantering.
  • Löneunderlag till vår lönebyrå.
  • Månads/årsbokslut med rapporter, kontroller och balansavstämningar.
  • Assistera kollegor i våra interna system och internationellt samarbete med kollegor i koncernen.
  • Assistera HR med onboarding/offboarding.
  • Viss kontorsadministration.
Kvalifikationer:
  • Du är gymnasieekonom eller motsvarande med flerårig erfarenhet inom ekonomi.
  • Baskunskaper i löpande redovisning såsom kund och leverantörsreskontra, bank och avstämningar.
  • Goda kunskaper i Excel - sortera information på ett effektivt och lättöverskådligt sätt och göra beräkningar.
  • Erfarenhet från vårt ekonomisystem Microsoft NAV/BC är ett plus.
  • Intresse för och och villig att lära dig nya system och digitala verktyg.
  • Svenska och engelska i tal och skrift.
  • Vi tror att du är både noggrann och effektiv och har en god förståelse för Kund och Leverantörsreskontra. Det är viktigt att ha en positiv attityd och gilla utmaningar.
  • Som person är du hjälpsam och prestigelös. Du har hög integritet och levererar enligt uppsatta tids- och kvalitetskrav. Du kommer att arbeta med flertalet parallella arbetsuppgifter, tidvis i högt arbetstempo, vilket ställer krav på struktur och planering.
Vad vi erbjuder dig:
Vi värnar om balans mellan privatliv och arbete och erbjuder därför flexibla arbetstider och möjlighet att arbeta hemifrån. Vi är en framtidsorienterad organisation med högt i tak och korta beslutsvägar.

Ansökan:
Om ovanstående låter intressant är du välkommen att skicka in din ansökan till oss redan idag!

Vi går löpande igenom ansökningar och kallar till intervju. Vi ser fram emot din ansökan!
Mer info
Kontaktperson Tove Eklund
Telefon +46706545292
Email Mejla Tove Eklund
Område Stockholms stad
Yrkesroll Ekonomi, Ekonomiassistent, Administration, Bank, Finans & Försäkring
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 6 dec 2022 (10 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Om COSMO CONSULT:
COSMO CONSULT Group grundades 1996 och har idag mer än 1 400 anställda på 49 platser runt om i världen, varav 4 i Sverige. Mjukvaru- och konsultföretagets huvudsakliga verksamhetsområde är den digitala transformationen av företag och organisationer. För att uppnå dessa omvandlingar använder COSMO CONSULT ett brett spektrum av modern teknik. Dessa inkluderar affärssystem (ERP), kundrelationshantering (CRM), data och analys, artificiell intelligens (AI) och IoT (internet of things). Den gemensamma basen för alla dessa lösningar är Microsofts teknikstack. Med hjälp av gemensam datahantering och denna enhetliga teknik byggs skräddarsydda helhetslösningar som skapar en koppling mellan olika plattformar, avdelningar, platser och leveranskedjor. En omfattande konsultportfölj erbjuds för att hantera organisatoriska och kulturella förändringar under företagens digitala omvandlingar.