Samsung söker en B2B Support Agent!

Samsung söker en B2B Support Agent!

Om företaget

Allt vi gör på Samsung drivs av en orubblig passion för excellens - och ett orubbligt engagemang för att utveckla de bästa produkterna och tjänsterna på marknaden. I dagens snabba globala ekonomi är förändringen konstant och innovation är avgörande för ett företags överlevnad. Som vi har gjort i 70 år har vi siktet inställt på framtiden och förutser marknadens behov och krav så att vi kan styra vårt företag mot långsiktig framgång. Som B2B Support Agent kommer du att ha en integrerad del i att säkerställa att vi håller oss på marknaden och fortsätter att berika och förenkla konsumenternas liv.

Din roll

I rollen kommer du att bistå kunden med felsökning av luftkonditionering, TV, bärbara datorer samt produkter riktade mot B2B-marknaden i Norden. Dialogen kommer främst ske via support över telefon och mejl och du kommer hantera samtal från olika länder.
Rollen ställer krav på att vara lyhörd, hålla deadlines och bidra med god service!
    Huvudsakliga arbetsuppgifter
    • Agera kundsupport mot B2B-kunder via telefon och mejl
    • Registrering/ loggning av serviceärenden efter samtal.
    • Ta ett ägandeskap över inkomna ärenden
    • Bygga långsiktiga kundrelationer
    • Ha god förståelse för Samsungs produkter.
    Din profil

    För att lyckas i rollen ser vi att du har minst ett års erfarenhet från teknisk support per telefon för liknande produkter. Du kan enkelt navigera mellan olika system och har god erfarenhet av Outlook, Word och Excel. Du har tidigare arbetat med SLA-mål. Du är van att kommunicera brett mellan olika avdelningar och intressenter. För rollen krävs att du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift.

    Det är meriterande om du har erfarenhet av teknisk support för skärmar, monitorer, TV, bärbara datorer eller andra NPC-produkter. Kunskap i ett annat nordiskt språk är meriternade!

    Som person är du effektiv, strukturerad och nyfiken. Du är ihärdig, serviceinriktad och trivs med att vara en del av ett team!

    Varför arbeta på Samsung

    Samsung är ett dynamiskt företag i en snabbrörlig bransch, det finns många möjligheter att växa och utvecklas! För att trivas med att arbeta hos oss måste du vara en person som uppskattar tempo, förändring och att ta egna initiativ.

    Rekryteringsprocessen
    I denna rekryteringsprocess samarbetar Samsung med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.

    Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.

    Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på linnea.tylenius@clevry.com. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

    Om Clevry

    I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.

    Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden
    Mer info
    Kontaktperson Linnea Tylenius
    Telefon 070-767 31 65
    Område Stockholms stad
    Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst
    Typ av anställning Heltid
    Sista ansökningsdag 17 jan 2023 (52 dagar kvar)

    Om arbetsgivaren

    CLEVRY

    Lindhagensgatan 74
    112 18 Stockholm
    08-612 04 90