Receptionist till KONE!

Receptionist till KONE!

Serviceminded receptionist till Kone

Dörrarna öppnas, en person med fundersam blick spanar mot receptionen och verkar leta efter någon/något. Din erfarenhet säger att personen behöver vägledas, och du vet exakt hur du ska bemöta personen för att få denne att känna sig både välkommen och i rätt riktning. Känner du igen dig i situationen och framför allt - Har du det som krävs för att både leverera och upprätthålla förstklassig service till både interna och externa parter? Då tycker vi att du ska söka tjänsten som receptionist hos vår uppdragsgivare KONE.

Om tjänsten

KONE är ett globalt bolag som flera år i rad utsetts till ett av världens mest innovativa företag av Forbes Magazine. KONE är världsledande inom hiss- och rulltrappor och sitter i ljusa och fräscha lokaler på det skandinaviska huvudkontoret vid Kista Galleria. Hit tar du dig enkelt både kollektivt och med bil.

Du erbjuds
  • Frihet under ansvar för att säkerställa att kontoret är välkomnande
  • En arbetsplats med högt i tak och innovativt tänkande
  • Ett stort härligt Kundservice team i organisationen i Kista
Arbetsuppgifter

I rollen som receptionist hos Kone har du ansvar för att ge service till både kollegor på plats, men även besökare och leverantörer till kontoret. Dina arbetsuppgifter är många och det är ofta upp till dig själv att kunna avgöra när vad och vilket behöver genomföras.

Du kommer bland annat att:
  • Ta emot besökare
  • Hålla konferensrum, reception och lounge "rent & snyggt"
  • Vara behjälplig för medarbetare och svara på frågor
  • Hantera post & hålla postfacken uppdaterade med rätt namn
  • Hantera och utfärda p-tillstånd
  • Genomföra resebokningar
  • Ansvara för kontorsmailen
  • Vara kontaktperson för övrig Office Management (städ, leverans, blombud m.m.)
  • Annan administration som hjälper kollegorna i teamet
  • Var behjälplig i kundservice vid toppar


Vi söker dig som

  • Har några års erfarenhet av en liknande roll som receptionist, inom kundservice, kontorsansvarig eller liknande
  • Talar och skriver obehindrat i både svenska och engelska, då det används i det dagliga arbetet
  • Har datavana och kunskap i Officepaketet
  • Är erfarenhet av både telefon och mail som arbetsredskap
Som person gillar du att ge service i allt du gör och ha många bollar i luften samtidigt. Du hittar alltid saker att förbättra och söker därför upp dina arbetsuppgifter. Du är social, nyfiken och gillar att skapa relationer med människor. Service kommer naturligt och du är:
  • Strukturerad
  • Initiativtagande
  • Självgående


Övrig information

  • Start: Augusti, enligt överenskommelse
  • Omfattning: Inledningsvis 6 månader med förlängning efter årsskiftet 2022 såvida alla parter är nöjda
  • Placering: Kista
Rekryteringsprocessen hanteras av Clevry och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Clevry. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Information om företaget

KONE är ett av världens ledande företag när det gäller innovativa totallösningar för installation, underhåll och modernisering av hissar, rulltrappor, portar och automatdörrar. KONE erbjuder smidiga, säkra och bekväma förflyttningar åt flera hundra miljoner människor i alla delar av världen varje dag. Vi tror på att förbättra prestationer genom att inspirera, engagera och utveckla våra medarbetare.

Om Clevry

I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.


Rekryteringsprocessen
Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.

Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden
Mer info
Kontaktperson Ida Högberg
Telefon 073 707 95 47
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration, Reception
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 12 aug 2022 (47 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

CLEVRY

Lindhagensgatan 74
112 18 Stockholm
08-612 04 90