Processkoordinator till SGDS-gruppen!

Processkoordinator till SGDS-gruppen!

Om företaget

SGDS Gruppen där bland annat Dahl och Optimera ingår är ett handelsbolag vilket innebär att inköp, försäljning och logistik är vår kärnverksamhet. Vi ägs av den franska industrikoncernen Saint-Gobain och har över 100 års branscherfarenhet inom VVS. Vår vision är att vara den ledande värdeskaparen i branschen. På SGDS Gruppen drivs vi av att skapa värde för våra kunder, vi är marknadsledande och strävar efter att alltid göra allt lite bättre och att ge våra kunder det lilla extra. På Dahl är vi 1 200 engagerade medarbetare runt om i landet, från Ystad i söder till Kiruna i norr. Var och en och tillsammans strävar vi efter att upplevas som tillgängliga, tillförlitliga och kompetenta.

Nu söker vi en Processkoordinator till SGDS-Gruppen. Här kommer du arbeta med kollegor som har stark teamkänsla och som alla svarar på frågor från kunder om SGDS Gruppens Global Brands.





Din roll

I rollen som Processkoordinator jobbar du med att ständigt driva förbättringar av interna processer när det kommer till lager, transport och inköp. Du är länken mellan verksamhet, IT och process och kommer fortlöpande att hantera flera processer samtidigt. Du kommer att vara en del av ett team bestående av åtta kollegor och rapportera till teamchefen för Projekt & Processtöd.

Tjänsten är tillsvidareanställning med placeringsort i Kallhäll.
    Huvudsakliga arbetsuppgifter
    • Nära samarbete med IT-avdelningen och systemleverantörer för att utveckla och testa affärssystem
    • Delta i förändrings- och utvecklingsprojekt för att utveckla avdelningen
    • Arbete med uppföljning av verksamheten
    • Nära samarbete med Processägare från Marknad/Inköp
    Din profil

    Vi söker dig som:
    • Har minst 2 års arbetslivserfarenhet inom logistik, inköp eller liknande
    • Har erfarenhet av att vara med och delta i utvecklingsarbete
    • Är en van användare av Excel och har goda kunskaper inom systemstöd kopplade till logistik och/eller inköp
    • Är flytande i svenska och engelska i tal och skrift
    Det är meriterande om du har:
    • Tidigare erfarenhet av och förståelse för inköpsprocessen
    • Kunskaper i inköpssystemet Relex
    • Vana av att arbeta med utveckling kopplat till IT/Tech
    För att trivas i rollen så tror vi att du är analytisk, strukturerad och nyfiken. Du kommer att ges frihet under ansvar och bör därför trivas med att arbeta självständigt. För att framgångsrikt bidra till utvecklingen av avdelningen så tror vi att du har ett öga för detaljer och ständigt söker efter möjligheter att utveckla arbetet framåt. Teamet har högt i tak, därför ser vi gärna att du är kommunikativ och prestigelös.

    Varför arbeta hos SGDS-Gruppen?

    De erbjuder en trivsam arbetsmiljö med positiv, hjälpsam och prestigelös atmosfär. På SGDS-Gruppen vill man att samtliga medarbetare ska trivas, må bra och ha kul på jobbet. De har en stark tro på att deras medarbetare är avgörande i bolagets framgång och de är måna om att samtliga medarbetare ska kunna växa och göra karriär inom företaget.

    Några av förmånerna är Rikskortet, regelbundna hälsokontroller, rabatt i butiker samt även rabatter på träningskort, glasögon och linser.

    SGDS Gruppen erbjuder

    Saint-Gobain Distribution Sverige omfattar bolagen Bevego, Dahl, Optimera, Kakelspecialisten och Konradssons Kakel med respektive dotterbolag. SGDS Gruppen är det svenska moderbolaget.

    Tillsammans har vi Sveriges bredaste sortiment av produkter och tjänster inom området bygg och installation. Vi har över 150 000 proffskunder, omsätter drygt 16 miljarder, har över 170 etableringar och är nästan 3 000 medarbetare.

    Vi är specialister i samverkan - det gör oss unika på svensk marknad. Vi strävar alltid efter att göra allt lite bättre. Våra medarbetare drivs av att skapa värde för våra kunder och var och en tillsammans strävar efter att upplevas som tillgängliga, tillförlitliga och kompetenta. Hos oss arbetar personer med varierad ålder och bakgrund och kulturen är prestigelös och dynamisk där alla bidrar med sin expertis, kompetens och stora engagemang.

    Rekryteringsprocessen
    I denna rekryteringsprocess samarbetar SGDS-Gruppen med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.

    Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.

    Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på telefonnummer +46704629320. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

    Om Clevry

    I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.

    Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden
    Mer info
    Kontaktperson Sofia Ioannidou
    Telefon 0704629320
    Område Stockholms stad
    Yrkesroll Transport & Logistik, Distribution
    Typ av anställning Heltid
    Sista ansökningsdag 13 jan 2023 (44 dagar kvar)

    Om arbetsgivaren

    CLEVRY

    Lindhagensgatan 74
    112 18 Stockholm
    08-612 04 90