Kundspecialist till Ellevio!

Kundspecialist till Ellevio!

Ellevio är ett av Sveriges största elnätsföretag med 490 medarbetare i Stockholm och Karlstad. Våra värderingar pålitlighet, engagemang och utveckling styr allt vi gör. Genom långsiktiga satsningar och nya innovativa lösningar möjliggör vi energiomställningen och att Sveriges klimatmål kan uppnås. Med en pålitlig och stabil eldistribution skapar vi förutsättningar för att lamporna i hemmen lyser, att kylskåp och rulltrappor fungerar och att företag kan producera sina varor - 365 dagar om året, dygnet runt. Vi förbättrar därigenom livskvaliteten i nära 960 000 hem och företag och för samhället i stort. Nu söker vi dig som kan förstärka Ellevios AMM-projekt. AMM står för Advanced Meter Management, projektet sträcker sig flera år framåt i tiden och syftar till att rusta upp el-infrastrukturen och framtidssäkra elnätet. Vill du vara en del av detta projekt och möjliggöra energiomställning för det svenska energisystemet? Då är detta tjänsten för dig!

Din roll

I rollen som Kundspecialist kommer du att ansvara för att leda det dagliga arbetet för teamet på Customer Care. Customer Care består av fyra handläggare som arbetar med att administrera och supportera utrullningsarbetet av nya elmätare.

Din roll kommer innebära att säkerställa att ärenden som hanteras alltid bearbetas med kund i fokus. Och att de alltid utförs enligt givna rutiner, instruktioner och tidsramar. Du kommer även att säkerställa och uppdatera kundinformation löpande, tillexempel FAQ. Vidare samarbetar du med övriga avdelningar och partners för att förebygga nytillkomna ärenden. Du kommer även kontinuerligt följa upp, analysera, kategorisera, strukturera och rapportera kunddata och kundnöjdhet (tex. CSI rapportering).
    Huvudsakliga arbetsuppgifter
    • Stötta handläggare i kundärenden
    • Säkerställa kundfokus i alla ärenden
    • Analysera och hantera kunddata
    • Ta fram nya och utveckla befintliga kunddokument
    Tjänsten är ett konsultuppdrag via oss på Clevry, på inledningsvis 12 månader. För rätt person finns god chans till förlängning och/eller överrekrytering.

    Din profil

    Denna roll kommer kräva stort engagemang och starkt kundfokus av dig som person. Vi ser därför att du tidigare arbetat inom kundtjänst, försäljning eller på annat sätt arbetat med kundrelationer. För den här rollen ser vi gärna att du tidigare har arbetat i en ledande roll, förslagsvis inom kundtjänst. Vidare är du kunnig inom förhandling med leverantör och/eller upphandling av tjänster. Det är meriterande om du har erfarenhet av leverantörssamarbeten. Du har god administrativ vana, och är, förutom Office-paketet, van vid arbete i flertalet system. Du är flytande i svenska och engelska i såväl tal som skrift, och i tillägg till det ser vi det som meriterande ifall du talar och skriver ett tredje språk. Som person är du strukturerad och välorganiserad med goda ledaregenskaper.

    Rekryteringsprocessen
    I denna rekryteringsprocess samarbetar Ellevio med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.

    Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.

    Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på telefonnummer +4673 707 95 47 Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

    Om Clevry

    I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.

    Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden
    Mer info
    Kontaktperson Ida Högberg
    Telefon 073 707 95 47
    Område Stockholms stad
    Yrkesroll Service & Kundtjänst
    Typ av anställning Heltid
    Sista ansökningsdag 22 nov 2022 (53 dagar kvar)

    Om arbetsgivaren

    CLEVRY

    Lindhagensgatan 74
    112 18 Stockholm
    08-612 04 90