GLT Support Specialist till Stora Enso i Stockholm

GLT Support Specialist till Stora Enso i Stockholm

Om företaget

Stora Enso utvecklar och producerar lösningar baserade på trä och biomassa för en mängd olika branscher och användningsområden runtom i världen. Stora Enso är djupt engagerade i utvecklingen av produkter och tekniker som bygger på förnybara material, och att skapa mervärde i en hållbar bioekonomi.

Respekt och ansvar för naturen och de lokalsamhällen som Stora Enso är verksamma inom präglar hela deras arbete. Med fokus på att skogar och plantager sköts på ett hållbart sätt och där deras produkter i många fall är klimatvänliga alternativ till produkter tillverkade av fossilbaserade eller andra icke förnybara material.

Rollen som GLT Support Specialist

Du kommer du bli anställd hos Stora Enso där vi på Clevry ansvarar för rekryteringsprocessen. Du kommer vara en del av ett team om 3-4 personer som jobbar med reguljär 2nd line IT-support. Det är dock du som i första hand hanterar de prioriterade ärendena från den högsta ledningen, inklusive deras personliga assistenter. Teamet stöttar och lär av varandra.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
  • Service till Stora Ensos högsta ledning kopplat till IT och teknik.
  • 2nd line IT-support gentemot organisationen där ärenden plockas upp från ärendehanteringssystemet Service Now.
  • Se till att nya och befintliga medarbetares IT-utrustning håller god kvalitet och att rätt program, verktyg och relevanta accesser finns (MECM).
  • Ansvarig för tekniken vid stora möten som t.ex. kvartals- och årsmöten där Group Leadership Team samlas och det är av stor vikt att den audiovisuella tekniken fungerar.
Din profil

Vi söker dig som:
  • Har minst 2 års erfarenhet från en roll inom IT- eller tekniksupport.
  • Har mycket goda kunskaper i engelska samt goda kunskaper i svenska.
Meriterande kompetenser är:
  • Goda kunskaper om Microsoft, som t.ex. Power Point, Sharepoint, Onedrive och Active Directory
  • Tidigare erfarenhet av SAP
  • Kunskap om MECM
  • Kunskap om nätverksuppbyggnad
  • Erfarenhet av globala konceptet ITIL
I rollen som GLT Support Specialist är det viktigt att du har en god samarbetsförmåga samt en hög servicenivå. Du är duktig på att prioritera olika arbetsuppgifter och kan med ett lugn reda ut problem under krävande situationer. Du har en personlig mognad, är duktig på att känna in situationer och har mycket god kommunikativ förmåga. Du har ett problemlösande, affärsdrivet och agilt tankesätt för att klara dina dagliga uppgifter men också för att förbättra verksamheten i stort. För oss är det viktigt att du är engagerad och att du motiveras av att ge fantastisk service.

Varför arbeta på Stora Enso

Inom Stora Enso så är man duktiga på att se till talanger i arbetslivet och det erbjuds många olika utvecklingsvägar inom bolaget. I den här rollen skapar man ett nätverk inom organisation och för ambitiösa personer finns det mycket goda möjligheter till spännande utveckling. Stora Enso värdesätter hållbarhet och en varm företagskultur. Stora Enso erbjuder friskvårdsbidrag, årsbonus baserat på företagets prestation och generöst med semesterdagar.

Rekryteringsprocessen

I denna rekryteringsprocess samarbetar Stora Enso med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.

Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på telefonnummer +46 730 570 48 085. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om Clevry

I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.

Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden
Mer info
Kontaktperson Julia Revland
Telefon 0730574885
Område Stockholms stad
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 20 nov 2022 (46 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

CLEVRY

Lindhagensgatan 74
112 18 Stockholm
08-612 04 90