First Line Support till Flowbird!

First Line Support till Flowbird!

Om Flowbird

Flowbird driver en parkeringsapp och parkeringsautomater som främst skapar parkeringslösningar som är framtagna för att hjälpa till att hålla städer i rörelse och att förenkla användandet. Det lägger grunden för säkra, pålitliga och effektiva parkeringslösningar. Flowbird drivs av att se till att alla som kommer i kontakt med deras parkeringssystem, oavsett om det är en kund, en administratör eller en p-kontrollant, ska få ett gott intryck. Oberoende av klimat, miljö, vägplanering eller trafikförhållanden i staden, kan deras integrerade parkeringslösningar skräddarsys för att tillgodose alla förekommande behov.

Detta bidrar till att säkerställa att Flowbirds koncept förblir framgångsrikt i en konstant föränderlig värld och att det fortsätter bidra till att städer samarbetar på ett smartare sätt!

Om rollen

Flowbird söker nu en person till deras Front Office Team som internt är deras First Line Support. Till ditt team ringer främst B2B-kunder in och du kommer äga kunddialogen, även om ärendet blir vidarekopplat till Second Line. Du kommer främst att arbeta med hårdvara, främst parkeringsautomater och backend-system där du felsöker och kommer med förslag på lösningar. Inledningsvis kommer du få åka med ut på fältinstallationer och felsökningar för att få en bra bild av verksamheten och produkten.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
  • Ta emot kundärenden från Flowbirds företagskunder
  • Felsöka och hitta lösningar
  • Arbeta med hårdvara, främst parkeringsautomater och backend-system.
Din bakgrund

Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av IT-support gärna inom bredband, hårdvara eller relevant område. Har du erfarenhet inom programmeringsspråk är det meriterande. På Flowbird arbetar man främst i HTML eller XML. I denna roll behöver du vara flytande i tal och skrift på svenska och engelska.

För denna roll söker vi dig som är kundorienterad, trivs att arbeta i team och bidrar med en god energi!

Rekryteringsprocessen
I denna rekryteringsprocess samarbetar Flowbird med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.

Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på linnea.tylenius@clevry.com. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om Clevry

I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.

Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden
Mer info
Kontaktperson Linnea Tylenius
Telefon 070-767 31 65
Område Stockholms stad
Yrkesroll IT-tekniker, Data & IT
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 8 jan 2023 (37 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

CLEVRY

Lindhagensgatan 74
112 18 Stockholm
08-612 04 90