Digital Projektassistent / Project Assistant

Digital Projektassistent / Project Assistant

Vinge är en av Nordens största affärsjuridiska advokatbyråer. Inom Vinges Affärsstöd är tempot högt och som medarbetare får du en roll att växa i. Du som arbetar här får inblick i affärsjuridikens olika områden och bidrar med just din kunskap till Vinges affär. Miljön är kunskapsintensiv med stora möjligheter till utveckling. Vi pratar ofta om den Vingeanda som gör vår arbetsplats så speciell. Den bygger på engagemang, viljan att göra skillnad, förmågan att se lösningar och att vi alltid ställer upp för varandra. Lika självklart som att vi delar med oss av vår kunskap, engagerar vi oss i nya projekt för att ständigt utveckla oss själva, varandra och Vinges tjänster.

Oavsett vad du har gjort tidigare kommer du snabbt in i hetluften på Vinge. Du får arbeta i spännande uppdrag inom den komplexa affärsjuridiken tillsammans med kompetenta och härliga kollegor. För oss är det viktigt att du som medarbetare får växa i ditt yrke, påverka i ditt arbete och att du får utrymme att vara dig själv. Vinge är en dynamisk, snabbt växande organisation och vår drivkraft är att alltid ligga i framkant.


M&A
Vinges M&A-team är och har under en lång tid varit det mest aktiva teamet på den svenska M&A-marknaden. Teamet rådger löpande högprofilerade private equity- och industriklienter i ett brett spektrum av transaktioner. Hos oss kommer du därmed redan från din första dag att kunna välja din egen väg framåt inom M&A-arbetet. Vi garanterar dig en brant utvecklingskurva, stimulerande arbetsuppgifter och väldigt kompetenta kollegor som brinner för lagspel.


Din roll

I rollen som projektassistent arbetar du brett administrativt med att koordinera och strukturera flöden i projekt. Du arbetar både i team och självständigt mot deadlines. I din roll avlastar du främst arbetsgruppens jurister i de olika transaktionerna med administrativt arbete av olika art.

Exempel på arbetsuppgifter:
  • Koordinera och organisera det administrativa arbetet i transaktioner och processer
  • Insamling, sammanställning och granskning av dokumentation
  • Informationssökningar och upprättande av bolagsdokumentation
  • Arbete i digitala datarum och andra plattformar
  • Hantering av stora mängder information i Excel
  • Direktkontakt med klienter och övriga rådgivare
Detta är en direktrekrytering vilket innebär att Clevry utför rekryteringsprocessen men att du kommer bli anställd hos vår kund och ha din arbetsplats på deras kontor i centrala Stockholm. Arbetets omfattning är heltid (8.30-17.00), övertidsarbete samt helgarbete förekommer.

Din profil

Du som söker tjänsten har god erfarenhet från administration och service samt är organiserad i ditt arbetssätt. Du har även mycket goda kunskaper i svenska och engelska samt en utpräglad känsla för språkbehandling. Du har omfattande erfarenhet av att arbeta med Officepaketet, framförallt i Excel. Meriterande är om du tidigare har arbetat inom en bransch med ett högt tempo där krav på noggrannhet och kvalitet är av yttersta vikt. Vidare ser vi det som ett stort plus om du har kännedom om virtuella datarum och molnbaserade tjänster samt av att hantera stora mängder dokumentation.

Låter det här som ett intressant jobb för dig? Sök tjänsten omgående då tillsättning sker snarast.

Om Clevry

I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.

Rekryteringsprocessen
Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.

Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden
Mer info
Kontaktperson Ida Högberg
Telefon 073 707 95 47
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration, Koordinator
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 4 sept 2022 (19 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

CLEVRY

Lindhagensgatan 74
112 18 Stockholm
08-612 04 90