Administratör inom försäkring

Administratör inom försäkring

Om företaget

AmTrust Nordic AB etablerades år 2005 och har sedan dess haft en mycket positiv tillväxt. AmTrust-koncernen är specialiserat på skräddarsydda partnerdistribuerade försäkringslösningar. Generalagenten Amtrust Nordic AB utvecklar försäkringsprodukter, analyserar och premiesätter risker, samt ingår försäkringsavtal på lokal nivå. Bolagets nordiska försäkringsportfölj inbegriper unika mervärdesförsäkringar inom bland annat: bank & finans, telekom, energi, motor och retail.

AmTrust Insurance Services Sweden AB är ett av AmTrust Nordic Holding AB ägt bolag fokuserat på försäkringsförmedling och skadereglering. Bolaget har tillstånd från Finansinspektionen att förmedla samtliga skadeförsäkringsklasser och är medlem i Svenska Försäkringsförmedlares Förening (SFM).
Från och med i augusti i år kommer Nordic och AISS sitta på samma adress och flyttar då ihop i ett nytt kontor på Linnégatan.

Din roll

AmTrust Insurance söker en junior administratör som ska arbeta med försäkringsadministration och systemadministration. I din roll kommer du att arbeta mot teamet för att stötta upp i det dagliga arbetet. Du kommer sköta rapportering av premier och skador, uppföljning av utstående rapportering och vara med och sätta upp nya försäkringsprogram i olika försäkringssystem.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
  • Avstämning och analys i Excel av försäkringsaffärens premie- och skadedata
  • Kravställning till systemleverantör
  • Rapportering av premier och skador
Din profil

Vi söker dig som har minst ett års erfarenhet av försäkring och administration. Du har god förmåga att hantera stora mängder data i Excel och är duktig på kommunikation. I rollen är det viktigt att våga vara kravställande samtidigt som man ska vårda kundrelationer. Du är flytande i engelska och svenska i tal och skrift. Du kommer arbeta i ett mindre team som lägger stor vikt vid samarbete. Du är positiv, lösningsorienterad och noggrann.

Detta är ett konsultuppdrag via Clevry med start senast i september. Det finns goda chanser att fortsätta sin anställning hos företaget därefter.
    Om Clevry

    I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.

    Rekryteringsprocessen
    Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.

    Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.

    Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

    Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden
    Mer info
    Kontaktperson Linnea Tylenius
    Telefon 070-767 31 65
    Område Stockholms stad
    Yrkesroll Administration
    Typ av anställning Heltid
    Sista ansökningsdag 13 aug 2022 (40 dagar kvar)

    Om arbetsgivaren

    CLEVRY

    Lindhagensgatan 74
    112 18 Stockholm
    08-612 04 90