Är du Arvals nästa stjärna inom sälj?

Är du Arvals nästa stjärna inom sälj?

Om företaget

Arval AB är ett internationellt och spännande företag inom bil- och leasingbranschen som erbjuder företag opertionell- och fullserviceleasing. Arval har 7000 anställda i hela världen och har även ett Sverigekontor!

Dina arbetsuppgifter

Arval söker en ny kollega till sin säljavdelning, rollen heter Acquisition Executive och är en viktig del av säljteamet. Du kommer att ta den första kontakten med nya kunder där ditt jobb är att beskriva fördelarna med Arval samt hur de genom outsourcing kan förbättra hanteringen av sin fordonsflotta. Du bokar upp möten och hanterar inkommande förfrågningar. Du är med i hela processen från första mötet till slutförandet av affären. Du agerar stöd till våra Business Managers i upphandlingar, skriver offerter, följer upp och avslutar affärer. Det är ett jobb där du får chansen att utvecklas och få en fot in i en spännande bransch.

Arval är en av världens ledande aktörer inom fleet management. De är specialiserade på fullserviceleasing av fordon och erbjuder skräddarsydda lösningar för bilparker till sina kunder som består av små-, medelstora samt stora internationella företag. Arval hanterar idag mer än 1.2 miljoner fordon i 29 länder.

Detta är en ypperlig chans till en karriär i ett internationellt leasingbolag där du blir en i laget där de tillsammans skapar företagets framgångar!

Huvudsakliga arbetsuppgifter
  • Boka upp möten och hantera inkommande förfrågningar
  • Agera stöd till Business Managers
  • Ringa utgående samtal till potentiella kunder
Din profil

Arval tror att deras nya Acquisition Executive har följande erfarenheter och egenskaper:
  • En kandidatexamen inom något av följande eller liknande områden: ekonomi, finansiering, marknad
  • Erfarenhet, eller ett stort intresse för försäljning och kundservice
  • Resultatdriven, beslutsam och karriärsdriven
  • En rådgivande person
  • Kan Office-paketet och har god vana att arbeta i Excel
  • Har ett intresse för bilar och finansiering
  • Bra på att kommunicera både på svenska och engelska i båda tal och skrift.
När vi rekryterar tittar vi mycket på personlighet och drivkrafter hos dig, vi ställer inga höga krav på relevant arbetslivserfarenhet. Du bör vara en utpräglad lagspelare som trivs i ett högt tempo. Du brinner för att ta hand om kunder och vikten av att alltid leverera förstklassig service. Du får möjlighet till ett utmanande arbete i ett internationellt företag med hög energi och med utmärkta karriär- och utvecklingsmöjligheter.

Clevry ansvarar för rekryteringsprocessen men du kommer att bli anställd direkt av Arval.

Om oss

I över 30 år har Clevry varit en game changer för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.

Rekryteringsprocessen
Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.

Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss via mejl. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Försäljning, Account Manager
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 29 aug 2021 (25 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

CLEVRY

Lindhagensgatan 74
112 18 Stockholm
08-612 04 90