Communication Manager

Communication Manager

Du har förmodligen redan mött oss. Kanske har du stannat till för en kopp kaffe, tankat bilen eller köpt något att äta på resan. I så fall vet du vad Circle K står för; att göra vardagen enklare för människor världen över. Vi har vuxit till ett framgångsrikt globalt företag med mer än 15 000 butiker i 24 länder. Totalt har vi mer än 130 000 anställda som arbetar i våra butiker och på servicekontoret. Vi vill göra det enkelt för våra kunder längs vägen och vi kommer att uppnå detta genom att erbjuda bra produkter och snabb och vänlig service. Det är därför det är så viktigt för oss att vi hittar rätt personer, och det är därför vi gör vårt yttersta för att du ska utvecklas i din yrkesroll. För när du växer så växer även vi!

Arbetsbeskrivning
Market Development är avdelningen på Circle K där hela kommunikations-, marknads- och katergoriavdelningen ingår. Vi ansvarar för kommunikation, marknadsföring, varumärke, koncept, kategoriarbete, sortiment, prissättning och kampanjer. Vi är extremt fokuserade på att utveckla och växa vår affär, både i stort och smått.

Rollen Communication Manager är en del av kommunikation- och marknadsföringsteamet. Vår Communication Manager ansvarar för all obetald marknadsföring, PR-aktiviteter, är presskontakt, säkerställer att vi vårdar vårt varumärke på bästa sätt och ansvarar till stor del för internkommunikationen. Du ansvarar för PR-planen som är en viktig del av vår övergripande marknadsplan och du stöttar arbetet inom sociala medier.

En viktig egenskap är din förmåga att skriva texter anpassade för olika kanaler och detta kan behöva göras med kort framförhållning. Det är allt från kommunikation från vår ledningsgrupp, pressmeddelanden, korta texter till vår webb circlek.se eller någon av våra sociala mediekanaler.

Arbetsuppgifterna i rollen spänner från strategi till genomförande av uppsatta planer och all nödvändig förankring internt och externt. Vi har en bredd i vårt kunderbjudande vilket kräver att vår Communication Manager kan hantera kommunikation kring allt från mat, drivmedel, elladdning, hållbarhet, biltvätt till biluthyrning.

Du har en värdefull och viktig roll när det kommer till krishantering. En annan viktig egenskap är därför förmågan att kunna hantera stress, prestera med kort varsel och kunna prioritera rätt. Detta är en roll med extremt många kontaktytor i företaget som med fördel löser sig bäst med goda relationer och ett flexibelt och smidigt sätt att i samarbetet med många olika personer.

Vi är en del av ett globalt företag vilket gör att du kommer att ha kontakt med vårt europeiska och globala kommunikationsteam. Detta innebär att en del av arbetsuppgifterna sker på engelska, både i tal och skrift.

Övergripande ansvarsområden:
  • Utforma kommunikation som är i enlighet med hur vi som varumärke vill uppfattas.
  • Utveckla och utföra aktiviteterna i vår PR-plan tillsammans med samarbetspartners och medarbetare.
  • Vara en stabil, tillgänglig och leveranssäker presskontakt.
  • Ansvara för vårt intranät och vår internkommunikation.
  • Ansvara för pressmeddelanden och mediebevakning.
  • Skapa, implementera och mäta resultaten av interna och externa kommunikationsaktiviteter och säkerställa att vi får optimal avkastning på varje investering.
Vem är du?
Vi tror att du verkligen gillar att ta ett helhetsansvar för dina arbetsområden. Det betyder att du jobbar självständigt och proaktivt, både strategiskt och på en operativ nivå, för att lösa problem och utmaningar längs vägen. Du är inte rädd för att ta hjälp av kollegor i teamet eller på andra avdelningar som berör ditt område. Här hjälps vi åt och vi vinner som ett lag. Kunden är i fokus och vi gör det tillsammans.

Du är en person som inger förtroende och du klarar av att hantera plötsliga och nytillkomna projekt eller arbetsuppgifter. Du har tidigare hanterat krisrelaterade frågeställningar och vet hur du ska förbereda en fungerande kommunikationsplan för detta.

Du älskar att skriva och har talang för att göra det på ett enkelt sätt som är anpassad för kanal och målgrupp. Din förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift är något utöver det vanliga.

Tempot kan stundtals vara hög och för att trivas här behöver du kunna hantera det och jobba på ett strukturerat och effektivt sätt.

Erfarenhet och utbildning:
  • Universitetsutbildning eller likvärdigt inom kommunikation/ekonomi/marknadsföring
  • 3-5 års erfarenhet i liknande roll
  • En fenomenal förmåga att uttrycka dig i text, anpassat till olika kontexter
  • Erfarenhet av projektledning med ett öga för detaljer
  • En fördel är om du tidigare arbetat inom större matrisorganisationer
Läs mer om hur det är att jobba på Circle K här: www.circlek.se/jobba-hos-oss

Stämmer rollbeskrivningen in på dig? Vill du anta utmaningen med fullt engagemang vara med på resan mot framtidens drivmedelsstation? Sök då tjänsten som Communication Manager!

Senast 2020-10-25 vill vi ha din ansökan, men vi går igenom ansökningar löpande.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på servicekontoret i Stockholm. Rollen rapporterar till Senior Manager Marketing and Communication Maria Philipson, som även besvarar frågor om tjänsten. 070-429 62 43, maria.philipson@circlekeurope.com
Facklig kontakt är Theodora Gage, 070-267 60 52.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Ekonomi, Marknadsföring
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.circlek.se
Sista ansökningsdag 25 okt 2020 (4 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Circle K är stor global familj med nästa 130 000 medarbetare spridda över 23 länder. Totalt i Sverige har vi omkring 3500 personer som jobbar antingen på någon av våra 300 stationer eller på vårt servicekontor. Vi brinner för att göra våra kunders liv lite enklare, varje dag. Sättet vi arbetar på tillsammans, produkterna vi erbjuder och hur innovativa vi är, präglas av vårt stora kundfokus. Våra medarbetare, deras ambitioner, engagemang och kompetens, är avgörande för att vi ska nå våra mål som företag. I gengäld erbjuder vi en dynamisk och positiv arbetsplats med stark teamkänsla. Vi erbjuder personlig utveckling, ständig träning och utbildning i våra yrkesroller. Vår ambition är att alla som vill och visar det, ska få möjlighet att utvecklas hos oss. För när våra medarbetare växer, växer vi som företag. Så oavsett om du söker nya möjligheter eller kanske början på en livslång karriär, vill vi göra den resan tillsammans med dig. Vill du veta hur det är att jobba på våra stationer? Gå in på: https://circlektestajobbet.se/ Ta reda på mer om oss på: www.circlek.se