Technical Account Manager

Technical Account Manager

Till en av våra kunder i centrala Stockholm söker vi nu en Technical Account Manager.

Som TAM på ingår du i ett sammansvetsat och härligt kundteam där all teknisk kunskap finns att tillgå - från 1st, 2nd och 3rd line till Service Delivery Manager. Här finns möjligheten för dig som på riktigt är intresserad av teknik och vill sätta dig in i detaljfrågor. Bolaget siktar på att tredubbla företaget under de kommande åren och söker efter nya talanger och kollegor som vill vara en del av deras nya gemensamma resa. Som arbetsgivare eftersträvar de en jämn könsfördelning och värdesätter såväl etnisk som kulturell mångfald.

Arbetsuppgifter
Som Technical Account Manager har du ett tekniskt helhetsansvar för en av bolagets största kunder. Tillsammans med ditt team bestående av åtta personer ser du till att ni har rätt tekniska förutsättningar för att ta hand om kundens IT-miljö på bästa sätt. Du arbetar såväl strategiskt som operativt och har nära dialog med Service Delivery Manager och teknikerna i ditt team.

Exempel på arbetsuppgifter:
  • Delta i leveransmöten med kund
  • Hantera förändringsarbete och aktiviteter
  • Ta fram proaktiva tekniska förslag, se affärsmöjligheter samt åtgärder
  • Vara mentor till övriga tekniker i teamet
Din profil
  • Tidigare erfarenhet av liknande roll
  • Goda kunskaper i Windows Server, Office365 och ADFS
  • God förståelse om nätverk
  • Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
  • Körkort
Det är meriterande om du har erfarenhet av Azure.

Vi tror att du som söker trivs med att vara länken mellan tekniken och kunden. Du är öppen och flexibel i ditt arbetssätt och delar gärna med dig av insikter till såväl kunder som kollegor. Sannolikt blir du ofta beskriven som en nyfiken och samarbetsvillig IT-generalist som inte räds att utföra arbetet själv när situationen kräver det. Eftersom arbetstempot bitvis kan vara högt ser vi därtill att du trivs när du har att göra.

Vi kan erbjuda dig
Företaget utvecklar och levererar tjänster inom IT-drift, högsäkerhetslösningar och applikationsutveckling till medelstora och stora företag och organisationer samt till offentlig sektor. De är den personliga utmanaren på den nordiska IT-driftmarknaden. Företaget verkar i Sverige och Norge med agendan att fortsätta sin nordiska expansion, alltid nära kunden och omsätter drygt 2 miljarder SEK och har cirka 1 200 medarbetare.

Kontakt information

Har du några frågor kring tjänsten?
Kontakta Caroline Biverman på tfn: 0734-159380 eller caroline.biverman@centric.eu.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Data & IT
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.centric.eu
Sista ansökningsdag 12 dec 2020 (49 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Centric är ett IT-företag med 380 konsulter i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister. Centric är ett av Europas största privatägda tjänsteföretag med över 5 000 anställda i Europa. På Centric sätter vi alltid människan först, oavsett om det gäller våra kunder, partners eller anställda. Våra anställda gör oss till det vi är och det är de som varje dag gör det lilla extra hos våra kunder. Vi utmanar våra anställda att ständigt utvecklas genom att lära sig nya saker och anta nya spännande utmaningar. Att vara rik på nya erfarenheter är en väg till framgång i arbetslivet. Vi har många spännande uppdrag för dig som vill se dig om. Äventyret väntar på dig som har en positiv inställning till livet. Naturligtvis ger vi dig bra anställningsvillkor också. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras kollektivavtal med Unionen. I framtiden jobbar ännu fler i vårt företag. Gör du?