Erfaren 2nd line supportspecialist till QD

Erfaren 2nd line supportspecialist till QD

För QD´s räkning söker nu Centric dig som har goda kunskaper inom IT, så som klienter, servrar, virtualisering, kommunikation och infrastruktur. Du ska ha erfarenhet av att hantera egna kunder inom dessa områden och har kapacitet att hantera eskaleringar från en service desk.

Som 2nd line-tekniker på QD ingår det att vara en naturlig eskalationspunkt där du förväntas ge en hög nivå på internsupport samt kunna dokumentera utförda lösningar på ett pedagogiskt sätt.

Arbetsuppgifter
  • Ta emot och hantera 2:a linjeärenden
  • Kontinuerligt skapa, förbättra och uppdatera dokumentation
  • Ha ett tekniskt ansvar hos en/flera kunder
  • Delta i förändringsprojekt hos kunder
  • Beredskap
  • Hålla i interna utbildningar
Din profil
Du har arbetat som ansvarig tekniker gentemot kund eller haft driftansvar i minst 2 år, har erfarenhet av små till medelstora kundmiljöer samt har förmågan att driva förbättringsprojekt med tydlig koppling till kundnytta och behov.

Du är van vid processorienterat arbete samt kan skapa och utveckla både processer, rutiner och arbetssätt.

Som person har du ett stort eget driv, stor IT-erfarenhet och självständighet, en välutvecklad kommunikativ förmåga och som älskar att ge service till interna och externa kunder.

Du har kunskap inom:
  • MS Windows Server
  • Office 365
  • Virtualisering
  • Kommunikation, nätverk och brandväggar
  • Linux (grundkompetens)
  • Processorienterat arbete
Meriterande:
  • Kunskaper inom VMware vSphere och Hyper-V
  • Kunskap inom MS Exchange
  • Kunskaper inom installationer av Wifi-lösningar
  • ITIL-certifiering
  • B-körkort
Vi kan erbjuda dig
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi sätter stort värde på att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar.

Vi behandlar alla ansökningar löpande så registrera din ansökan redan idag!

Kontakt information

Har du några frågor kring tjänsten?
Kontakta Caroline Lindberg på tfn: 0734-159352 eller caroline.lindberg@centric.eu.

Centric är ett IT-företag med över 350 konsulter i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing. Som ett av Europas största privatägda tjänsteföretag med över 5 000 anställda i Europa är en sak tydlig; vi tror på människor oavsett om vår kund vill hyra in vår personal eller låta oss göra hela jobbet. Vi är självklart ett auktoriserat bemanningsföretag och följer givetvis gällande kollektivavtal tecknat mellan Almega kompetensföretagen och Unionen.

Centric är certifierat av "Great Place To Work" som utför världens största arbetsplatsstudie.

OBS!
Du vet väl att du kostnadsfritt kan ladda ner tusentals e-böcker när du registrerat dig som sökande på vår hemsida. Där finns böcker inom allt från t ex IT, ekonomi, personlig utveckling, karriärstips till hur man skriver ett bra CV.

Gilla oss på facebook så att du inte går miste om nå't. Där listar vi våra lediga tjänster och kommer med tips och trix när det gäller jobbsökande; https://www.facebook.com/CentricSweden.

Sökord IT, tekniker, IT-tekniker, it - tekniker, support, supporttekniker, support-tekniker, helpdesk, help desk, 2nd line, second line, service desk, service desk, konsult, Consultant, IT technician, data, QD, Stockholm.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.centric.eu
Sista ansökningsdag 6 jan (25 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Centric Professionals är ett bemanningsföretag med över 300 anställda i Stockholm, Göteborg, Linköping och Malmö. Vi specialiserar oss på bemanning, rekrytering och förmedling av tjänster inom IT. Centric är ett av Europas största privatägda tjänsteföretag med över 5 000 anställda i Europa. På Centric sätter vi alltid människan först, oavsett om det gäller våra kunder, partners eller anställda. Våra anställda gör oss till det vi är och det är de som varje dag gör det lilla extra hos våra kunder. Vi utmanar våra anställda att ständigt utvecklas genom att lära sig nya saker och anta nya spännande utmaningar. Att vara rik på nya erfarenheter är en väg till framgång i arbetslivet. Vi har många spännande uppdrag för dig som vill se dig om. Äventyret väntar på dig som har en positiv inställning till livet. Naturligtvis ger vi dig bra anställningsvillkor också. Vi har kontor i Stockholm, Göteborg, Linköping och Malmö. I framtiden jobbar ännu fler i vårt företag. Gör du?