Junior controller till vår ekonomiavdelning

Junior controller till vår ekonomiavdelning

Junior controller till advokatfirman Cederquist

Har du något års erfarenhet av arbete på en ekonomiavdelning och vill vara med på en spännande resa på en av Sveriges mest moderna advokatbyråer? Då kan du vara den vi söker. Cederquist söker nu en junior controller för ett föräldravikariat under ca 9 månader med start i mitten på augusti 2018. För rätt kandidat finns även möjligheten att vikariatet övergår till en tillsvidareanställning.

Vad blir dina arbetsuppgifter?
Som junior controller är du en del av byråns ekonomiavdelning och du rapporterar till vår CFO. I din roll stöttar du affärsverksamheten och kunden är främst våra jurister men du har även kontakt med externa parter.

Du tillhör ett team på 4-5 personer där du främst kommer att arbeta med kundfakturering och vara avdelningens kontaktperson gentemot systemleverantörer och vår interna IT-avdelning samt vara systemansvarig för vårt tidredovisningssystem och vara kontaktperson för vårt affärssystem Maconomy.

Vi ser att du har ett generöst tankesätt vad gäller avlastning och rotation av arbetsuppgifter inom gruppen då du även kommer vara behjälplig med övriga på en ekonomiavdelning förekommande arbetsuppgifter; såsom t.ex. utbetalningar, kontering, löpande bokföring, avstämningar, hantering leverantörsreskontra och klientmedelsredovisning. Du kommer även få vara delaktig och drivande i löpande utvecklings- och förbättringsprojekt.

Vem söker vi?
Vi söker dig som är gymnasieekonom eller liknande och som hunnit skaffa dig något/några års erfarenhet av arbete på ekonomiavdelning med uppgifter likt de ovan, gärna ifrån konsultverksamhet. Du behärskar redovisningens grunder och är van att arbeta under eget ansvar. Tjänsten kräver goda kunskaper i Excel (tex Pivot-hantering) och du hanterar även övriga Office-program väl. Det är en fördel, om än inget krav, om du tidigare arbetat i ekonomisystemet Maconomy. Vi ser att du har ett intresse för system och att du tar dig ann rollen som kontaktperson och systemansvarig med entusiasm. Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift.

Som person är du strukturerad, lösningsorienterad, driven och initiativrik. Du är duktig på att planera och prioritera dina arbetsuppgifter och du är flexibel. Vidare krävs stor kvalitetsmedvetenhet och förmåga att kritiskt granska och analysera uppgifter. Du är självgående och tar stort eget ansvar och levererar i tid. Din servicenivå är alltid hög och du har en prestigelös och positiv framtoning.

Vad erbjuder vi dig?
Vi erbjuder dig en roll i en modern konsultorganisation där du kommer att få arbeta med dedikerade och motiverade medarbetare. Med rätt inställning kommer du ha en brant inlärningskurva där du bidrar till att vårt redan starka team blir ännu bättre. Vi har en härlig energi i gruppen och är måna om att alla ska må bra och trivas.

Är du vår framtida kollega?
Klicka på "Skicka ansökan" och följ instruktionerna. Intervjuer kommer att ske löpande under våren.

Har du frågor kontakta HR-Specialist Angelica Ljung, +46 739 60 66 89 eller angelica.ljung@cederquist.se.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Ekonomi, Ekonomiassistent
Typ av anställning Vikariat
Sista ansökningsdag 31 juli (43 dagar kvar)
Visa var

Om arbetsgivaren

Cederquist är en av Sveriges främsta affärsjuridiska byråer, rankade topp tre inom alla våra verksamhetsområden. Vi bedriver vår verksamhet i ljusa lokaler placerade centralt i Stockholm och är idag 145 medarbetare som tillsammans springer mot ett gemensamt mål. Att inte bara vara Sveriges häftigaste och skönaste byrå, utan även den bästa. Cederquist drivs som ett true-partnership och har under sin utveckling låtit sig inspireras av företag som Google och Apple för att hitta nya vägar att vandra i en traditionellt sett konservativ bransch.