Supporttekniker

Supporttekniker

Brinner du för att ge god kundservice och vara hjälten i vardagen och vill samtidigt arbeta i en supporterande roll med frågor av teknisk karaktär? Som teknisk support hos ClearOn AB erbjuds du en bred och varierad roll inom kundsupport med goda utvecklingsmöjligheter inom företaget.

Arbetsuppgifter
Som kundsupport tar du emot inkommande samtal från företagets befintliga kunder och ger support i tekniska ärenden. Ärenden som du hanterar är allt ifrån installation av ny produkt till felsökning av befintlig produkt. Företagets kunder varierar i storlek och komplexitet och därmed varierar ärendenas karaktär. I de mer avancerade ärendena får du stöttning av andra avdelningar som du och teamet har nära samarbete med. Vid teknisk support löser du och hanterar ärendena direkt över telefon. Merförsäljning är en naturlig del av ditt arbete där du agerar rådgivande och erbjuder uppgraderingar av befintliga kunders avtal eller erbjuder kompletterande produkter. I rollen arbetar du med individuella samt teambaserade mål. I rollen ingår även logistikansvar som innebär packning och leverans mot nya och befintliga kunder.
Arbetet är förlagt heltid på vardagar klockan 09–17.
Fast lön, lunchförmån, sjukvårdsförsäkring och friskvårdsbidrag är några av förmånerna som vi erbjuder. ClearOn tillämpar 6 månaders provanställning på heltid, och du kan börja direkt.

Arbetserfarenhet/Formella Krav
Ansvar och affärsmässighet är nyckelord för rollen och vi vill även att ditt arbetssätt präglas av att du är självgående, proaktiv och strukturerad. Erfarenhet från branschen är meriterande då du kommer att bearbeta nyckelpersoner inom kundgruppen via telefon. Du bör ha gymnasiekompetens med goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
Vi söker dig som är intresserad av teknik och brinner för att supportera kunder. För att lyckas i rollen är du en tävlingsinriktad lagspelare som tycker om att arbeta mot tydligt uppsatta mål, både individuellt och teambaserat. Då rollen till stor del innebär problemlösning ser vi att du är en nyfiken person som tycker om att tänka utanför boxen för att hitta alternativa lösningar. För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter inom ClearOn AB och vi tror därför att du är en hungrig person som har ambitionen att utvecklas och växa inom företaget.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.clearon.se
Sista ansökningsdag 10 jan 2020 (26 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

ClearOn leder utvecklingen av kuponger och betaltjänster i handeln. Affärsområdet Wave utvecklar och säljer kassasystem. I samarbete med 5000 butiker clearar vi kuponger, presentkort, betalningar och värdeavier för SEK 5 miljarder årligen. Genom Kassagirot erbjuder ClearOn privatpersoner och företag att betala, ta ut, växla och överföra pengar i samarbete med Bankgirot, Nordea, Swedbank och MoneyGram. ClearOn är ett betalningsinstitut under Finansinspektionens tillsyn och ägs av Dagligvaruleverantörers Förbund. www.clearon.se