Account manager it

Account manager it

Account Manager IT
CHG-MERIDIAN expanderar sin verksamhet och söker två Account Manager IT till kontoret i Kista. Som kommersiell ledare bygger man långsiktigt upp en egen kundportfölj. Första perioden består därför främst av uppsökande för att sedan övergå i en mer förvaltande roll. Rapportering sker till VP Sales Sverige.

Som Account Manager IT kommer du att arbeta med försäljning av CHG-MERIDIAN ́s tjänster- och funktionslösningar. Du blir en del av ett drivet och mycket kompetent team och arbetar nära såväl technical sales som övriga kollegor på kontoret i Kista. Våra tjänster, funktioner och verktyg är anpassade för större och mer kapitalkrävande investeringar. Målkunder är privata och publika bolag med ett årligt investeringsbehov om minst 10 MSEK.

Vårt centrala mål är att reducera kundens administration och kostnad samt öka kontrollen på finansiell data och tekniska tillgångar (assets) med TESMA® Manage & Control. Ett fullt integrerat webbaserat system som supporterar kundens IT och Finans avdelning vid varje steg i den tekniska livscykeln. Vi sammanbinder finansiell och teknisk data i ett system, vilket underlättar för våra kunders IFRS16 rapportering och GDPR efterlevnad i ett hållbart livscykel program, Technology Efficient Management.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden:
  • Boka och genomföra möten med influenser och beslutsfattare
  • Bygga upp en egen portfölj med stora och medelstora bolag, både nationellt och internationellt
  • Marknadsföra CHG-MERIDIAN ́s affärsmodell i ett hållbart livscykelprogram
  • Bygga relationer med ledande IT-integratörer och IT-leverantörer
  • Kalkylera, prissätta och strukturera affärer anpassade efter vår kunds behov
  • Följa upp ingångna avtal och kvalitetssäkra långsiktiga kundsamarbeten
  • Bevaka End Of Lease och se till att vår kund får nästa generations teknik på ett smärtfritt och effektivt sätt
Kompetenser och bakgrund
Vi söker dig som har erfarenhet av försäljning av komplexa lösningar inom IT och har du en eftergymnasial utbildning med inriktning på ekonomi och/eller strategisk försäljning är det meriterande. Du är van att leda säljmöten, göra ”svåra” presentationer enkla och har erfaren- het av att genomföra affärer på ledningsnivå. Vi ser gärna att du har arbetat mot eller för bank- och finanssektorn eller sålt komplexa IT lösningar till storföretag och förstår dessa kunders behov. Gärna i en internationell miljö med vana av kontraktsförhandlingar på såväl svenska som engelska. Har du ett uppbyggt kontaktnät med relationer underlättar.

Det är en fördel om du har erfarenhet av strukturerade leasingaffärer.

Som person
Du är en person med en god analytisk förmåga vilket gör att du kan sätta dig in kunds marknad och situation. En annan av dina styrkor är att du snabbt kunna identifiera ett behov. Med din kreativitet och en god problemlösningsförmåga ser du därefter till att ta fram en kundanpassad lösning som hjälper våra kunder att lösa sina behov och utmaningar. Uthållighet är viktigt då det kan ta allt mellan 1 - 12 månader från första mötet till första investeringen. Förtroende får man när man förstått kundens verksamhet och behov. Vi har verktygslådan - du har kreativiteten och förstår hur du kan använda redskapen för att tillmötesgå kundens identifierade behov.

Målinriktad som du är driver du på varje dag för att överträffa dina egna mål men du lägger samtidigt stor vikt vid att vara en bra teamplayer som vill bidra till att utveckla verksamheten.

Du är en duktig relationsbyggare, nyfiken, tydlig, strukturerad, uthållig, pålitlig, noggrann och har en positiv energi.

Självklart har du drivet och intresset av att hålla dig uppdaterad på aktuella nya IT-system, IT-utrustning, molntjänster samt generella IT-krav från marknaden.

Om tjänsten
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som vi avser att tillsätta snarast varpå intervjuer och kandidatpresentationer kommer att ske löpande.

I denna rekrytering samarbetar CHG-MERIDIAN med AH Executives. Kontakta gärna Hans Holmqvist, 070 0929420 eller via mail hans.holmqvist@ahexecutives.se eller Niklas Almquist, 073 364 06 40 eller via mail niklas.almquist@ahexecutives.se om du är intresserad eller har frågor om tjänsten.

Vi ser fram emot att ta del av din ansökan innehållandes CV och personligt brev.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Försäljning, Key Account Manager
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av AH Executives AB
Sista ansökningsdag 23 juli (35 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Benefit from our combination of commercial and technical expertise. We are experts in the areas of IT, industry, and healthcare, with a wealth of experience across these sectors. Since 1979, we have been minimizing our customers’ workload, reducing their costs and risks, while maintaining full transparency - by providing customized leasing concepts.

We offer a unique service from a single source - without being tied to any banks, manufacturers, or service providers. Our customers can rely on our comprehensive, unbiased advice, which covers all technical and commercial aspects. We enable our customers to take advantage of intelligent planning and reporting, and to benefit from a sustained reduction in overall costs. With nearly 1,000 employees, we also have a presence at 35 locations in 22 countries, ensuring a consistent, fast, and fully integrated global business process.

www.chg-meridian.se