Inköpskoordinator / Inköpsassistent till Byggmax

Inköpskoordinator / Inköpsassistent till Byggmax

Dina arbetsuppgifter
Vi förstärker nu inköpskvalitetteamet och letar efter dig som vill jobba som inköpskoordinator och trivs med "många bollar i luften". Är du en kommunikativ administratör med sinne för ordning och struktur? Se hit! Vi förstärker nu vårt inköp, produktutveckling och kvalitetsteam och letar nu efter dig som vill jobba som inköpskoordinator.Som Inköpskoordinator hos Byggmax kommer du säkerställa att inköpsavdelningen internt levererar till resten av organisationen. Du kommer vara ett administrativt stöd i de förändringar som sker på inköpsavdelningen och arbeta med implementation av dem i olika system. Du kommer hjälpa och stötta teamet i olika arbetsuppgifter och projekt. Arbetet innebär mycket administration men även mycket kontakter både internt och externt. God struktur krävs och arbetet innefattar även uppföljning, analys och rapportering.Arbetsuppgifter för rollen:- Utför administration relaterad till kategoriöverskridande inköpsarbete- Säkerställer att masterdata i affärssystemet har god kvalitet och hanteras på rätt sätt- Hanterar nya butiker och administrerar nya artiklar- Hanterar avtal- Ökar graden av automatisering- Sätter tillsammans med inköpsanalytiker och andra delar av företaget de arbetssätt och regelverk som gäller vid arbete med affärssystemet- Prishantering (inköps- och försäljningspris)- Deltagande i avdelning- och företagsgemensamma projekt och förbättringsarbete

Din profil
Meriterande är utbildning/erfarenhet med inriktning inköp alternativt har några års erfarenhet i en administrativ roll, eller andra Supply Chain-relaterade arbetsuppgifter. Det är även meriterande om du tidigare arbetat med IFS samt Excel. I denna rekryteringsprocess kommer stor vikt läggas vid personlig lämplighet. För att trivas och lyckas i denna roll ser vi att du är en strukturerad och noggrann person som trivs med många kontaktytor och gärna kommer med egna initiativ. Du är kommunikativt lagd och känner dig bekväm med att ge konstruktiv kritik till såväl kollegor som leverantörer då tillfälle kräver det. Du trivs i en arbetsmiljö som kännetecknas av prestigelöshet, lagarbete och en ständig vilja att utveckla och förbättra, där även du förväntas bidra.

Vi erbjuder dig
En bred och rolig roll där du får möjlighet att lära dig otroligt mycket och samtidigt ha kul på vägen. För rätt person finns interna utvecklingsmöjligheter.

Övrig information
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.Omfattningen av tjänsten är heltid. Tillträde: Så snart som möjligt.Placering: På huvudkontoret i Solna

Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003. Vi har kunduppdrag i hela landet och kontor i; Stockholm, Växjö, Kristianstad, Halmstad, Borås & Göteborg. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 250 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri. Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.

Om kunden
Byggmax har sedan starten 1993 utöver hemmamarknaden etablerat sig i både Norge och Finland och nu allra senast även i Danmark. Nu finns fler än 150 Byggmax-butiker fördelade i dessa länder - och det blir fler varje år. Ända från början har Byggmax affärsidé varit att vara det bästa och billigaste alternativet när konsumenten ska köpa byggmaterial av bra kvalitet. Med ett drive-in system där kunden själv kan ta med bilen och lasta sina byggvaror blir ett besök på Byggmax alltid både enkelt och effektivt. Byggmax positionerade sig tidigt som ett tydligt lågprisalternativ. Genom att konsekvent erbjuda kvalitetsprodukter till lågt pris - oavsett om kunden är hobbysnickare eller proffs. Tidigare har Byggmax fokuserat på ett avgränsat produktsortiment för att alltid kunna tillhandahålla de mest efterfrågade artiklarna för de vanligaste hemmafixarprojekten. Med en kraftigt växande e-handel kan Byggmax nu erbjuda ett kompletterande sortiment där kunden hittar allt och lite till för hemmafixare. Med hjälp av ständiga förbättringar, löpande effektiviseringar och en förändringsbenägen företagskultur har bolaget blivit ett av branschens lönsammaste. I koncernen Byggmax Group ingår även Skånska Byggvaror och Buildor. För att hela tiden utvecklas och nå våra mål arbetar vi Byggmaxare efter sex värdeord.Värdeorden ligger till grund vår företagskultur och vi har tagit fram dem tillsammans inom företaget. Orden fungerar som vägledning både i vardagen och när vi tar svåra beslut.ANSVAR * POSITIV ATTITYD * ROLIGT * RESPEKT * ENGAGEMANG * 100%

Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Ekonomi
Typ av anställning Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.maxkompetens.se
Sista ansökningsdag 3 aug 2022 (36 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003. Vi har kunduppdrag i hela landet och kontor i; Stockholm, Växjö, Kristianstad, Halmstad, Borås & Göteborg. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 250 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri. Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.