Team lead till Budbee's kundtjänst!

Team lead till Budbee's kundtjänst!

Budbee, founded in 2015, is a Sweden-based tech company aiming to create the best e-commerce experience from check-out to delivery. Charged with a self-learning system and bespoke algorithm, Budbee reaches more than 30 million people in Sweden, Finland, Denmark, Belgium, and the Netherlands - either through our extensive network of parcel lockers or home deliveries. So far Budbee has served more than 3 million unique customers with same or next-day deliveries using bikes, electrical vehicles, and biofuels. Budbee's services are used by hundreds of large e-commerce companies, including ASOS, Zalando, Inditex and H&M. Backed by Kinnevik, Stena Sessan and AMF among others, Budbee is on track to become the leading European e-commerce platform. Always with the customer at heart.

Om rollen
I rollen som Team Lead för vårt Customer Support & Traffic Control Team handlar allt om att andas och leva service i världsklass. Vi letar efter personer som tillsammans med oss vill uppnå den absolut bästa leveransupplevelsen som marknaden har att erbjuda på Stockholm just nu hetaste scale-up.

Som Teamlead för Budbee's Kundtjänst och Trafikledning förväntas du bidra med positiv energi och skapa ett team där alla trivs, frodas och kan växa tillsammans med oss. Du ska coacha och se till att teamet tillhandahåller högkvalitativ service till våra konsumenter, chaufförer och handlare, under och efter genomförd leverans. Ditt arbete sker i nära samverkan med vår Norden-chef och samtliga av företagets avdelningar för att säkerställa att våra konsumenter får en fantastisk leveransupplevelse.

På Budbee arbetar ambitiösa individer med en rejäl dos driv - vilket vi såklart även ser att du har. Vår kultur präglas av mycket passion där vi bryr oss mycket om varandra och har väldigt roligt på vägen. Hos Budbee välkomnar vi förändring, så det är ett stort plus om du vågar utmana och är initiativrik. I rollen som Teamlead för våra Kundtjänst och Trafikledning är det viktigt att du känner dig trygg i att hantera konflikter, är en sann problemlösare och lagspelare - och såklart brinner för service. Under din anställning vill vi även att du successivt ska kunna ta över mer ansvar över tex. Personal samt rekrytering.

Vi tror att du
  • Har tidigare erfarenhet av att coacha andra
  • Tidigare arbetat med försäljning eller kundservice och älskar det!
  • Älskar när det går undan och diggar start-up världen
  • Du kommunicerar obehindrat i både Svenska och Engelska, i tal och skrift.
Arbetstiderna baseras på ett rullande två veckors schema, första veckan är mellan kl 8 och 17 och andra veckan är mellan kl 14:00-22:30. Detta är en heltidstjänst och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan!
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Serviceyrken, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.budbee.com
Sista ansökningsdag 12 sept 2021 (45 dagar kvar)