Avdelningsledare till mobiltjänsten Buy Back & Trade-in till Brightstar

Avdelningsledare till mobiltjänsten Buy Back & Trade-in till Brightstar

Nu söker vi dig som vill bli vår nya Avdelningsledare för vårt snabbt växande affärsområde Buy Back & Trade-In! Avdelningen fokuserar främst på att ta in begagnade mobiltelefoner för att senare gradera dessa i syfte att kunna återanvända telefonerna på nytt.
Detta är ett affärsområde där hållbarhet står i fokus och vår ambition är att sätta en global standard där målet är att enheterna ska graderas på lika villkor, världen över.

Rollen
Som Avdelningsledare för avdelningen Buy Back & Trade-In är din främsta uppgift att planera och leda den dagliga produktionen av de enheter som kommer in och säkerställa kontinuerlig kvalité och effektivitet av arbetet. Eftersom detta är ett affärsområde som växer i snabb takt kommer du att få lära dig alla grunderna inom avdelningen, för att senare kunna driva avdelningen vidare.

I rollen ansvarar du för att arbetet fortlöper enligt plan och att såväl individen som teamet jobbar mot tydliga och gemensamma produktionsmål utifrån de processer som finns tillhands eller utvecklas. Du är personen som coachar din personal i rätt riktning och kommer med förbättringsförslag för att vi hela tiden ska bli bättre!

Som Avdelningsledare planerar du kontinuerligt teamets kapacitet och följer upp de överenskomna KPI:er som finns. Rollen är bred och du får här möjligheten att arbeta strategiskt så väl som operativt, dvs du kombinerar utvecklingssamtal och coachning av medarbetare ihop med att driva den dagliga produktionen framåt.

Som Avdelningsledare för Buy Back & Trade-In rapporterar du till Production Manager och tjänsten är placerad i Rosersberg.

Vem är du?
Det allra viktigaste i den här rollen är att du har rätt inställning, driv och engagemang. Du har en god förmåga att påverka andra och är duktig på att ta in människor och se till att gruppen du leder utvecklas och känner sig motiverade i sitt arbete.

Bakgrund? Troligtvis har du något års erfarenhet av rollen som ledare och därmed har erfarenhet av att hålla i utvecklingssamtal, prestationsuppföljning med mera. Meriterande för tjänsten är om du tidigare har arbetat inom logistik, kanske har du bra koll på retur- och utflöden? Överraska oss!

Vi erbjuder dig
Brightstar erbjuder ett arbetsklimat som präglas av innovation, teamwork och högt kundfokus. För rätt person erbjuder vi en spännande tjänst där du har möjlighet att utvecklas och arbeta långsiktigt och skapa en stark relation till de produkter och tjänster vi erbjuder. Du blir en del i ett framåtsträvande och innovativt företag i en högst aktuell bransch.

Din ansökan
Stämmer detta in på dig? Ansök redan idag då urval sker löpande, dock senast den 10:e maj 2019. I din ansökan ber vi dig inkludera
CV samt personligt brev. Om du inte har ditt CV och personliga brev tillgängligt kan du även registrera en ansökan med din LinkedIn profil. Har du frågor om tjänsten kontakta ansvarig rekryterare Emelie Sandsten på tel.
070-760 36 96.

Välkommen med din ansökan!
Mer info
Kontaktperson Emelie Sandsten
Telefon 0707-603696
Område Stockholms stad
Yrkesroll Organisation & ledning, Transport & Logistik, Administration & Ledning, Distribution
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://weselect.se/
Sista ansökningsdag 10 maj 2019 (15 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Brightstar är världens största distributör inom trådlös kommunikation och den ledande experten inom innovation och kundanpassade produkter och tjänster för telekombranschen. Vi strävar efter att vara den bästa partnern för mobilbranschens leverantörer, operatörer och återförsäljare. Brightstar sysselsätter över 1 200 personer i regionen EMEA, med verksamhet i Baltikum, Danmark, Finland, Norge, Spanien, Sverige,
Storbritannien, Turkiet och Sydafrika. Vi ansvarar för försäljningen i Norden där vi är 200 anställda och omsätter 5 miljarder kronor till 1
000 aktiva kunder. Huvudkontoret ligger i
Kista med dotterbolag i Norge, Danmark och Finland. L
äs mer på www.brightstar.com