Vill du jobba inom Helpdesk eller som IT-tekniker?

Vill du jobba inom Helpdesk eller som IT-tekniker?

Har du erfarenhet från Helpdesk eller som IT-tekniker? Vill du bli kontaktad för tjänster som passar din profil? Vi träffar löpande intressanta kandidater på förutsättningslösa intervjuer som önskar finnas i vårt nätverk. Sök därför denna annons för att öka dina chanser till att hitta rätt jobb. Har du en intressant profil kommer vi ta kontakt med dig inom kort.

Om företagetBravura är ett tillväxtföretag och har sedan starten 2008 vuxit till en väletablerad aktör på den svenska marknaden för rekrytering och bemanning. Idag är vi ett av de snabbast växande rekryterings- och bemanningsföretagen i Sverige och vi har utsetts till Gasellföretag sex år i rad. Vi arbetar för att stärka företag genom människor och människor genom jobb. Oavsett om du är på väg att byta bransch, ta nästa steg i karriären eller vill komma in på arbetsmarknaden så är vi här för dig. Vi matchar dagligen kandidater med framtida arbetsgivare och letar ständigt efter nya talanger.

ArbetsuppgifterExempel på arbetsuppgifter:

Helpdesk
  • se till att IT-utrustning fungerar
  • tillhandahålla servicestöd mot användare avseende hård- och mjukvara
  • administrera IT-miljöer (t.ex. användarkonton, behörigheter och utskriftsköer)
  • instruera användare i hur de ska arbeta med olika program
  • ge telefonrådgivning
IT-tekniker
  • ansvara för den dagliga driften
  • arbete med felsökning och bedömningar hur fel bäst ska åtgärdas
  • utgöra en lokal it-tekniker som främst arbetar med drift och utveckling av myndighetens lokala nätverksmiljö och kommunikationen mellan datorer som finns i samma byggnad
  • ge stöd och support till användarna
  • sköta datakommunikation, drift och datasäkerhet i större nätverksmiljöer med datorer på olika orter och också i globala nätverk
  • testa nya produkter och informera användarna om nyheter
  • installera och anpassa datorer som sköter kommunikationen i nätverket, till exempel routrar, servrar och arbetsplatser
  • arbeta med att göra it-driften säker
  • installera program och anpassa dem till nätverket
  • ansvara tekniskt för visningar i konferensutrymmen, av exempelvis dator, projektor, videokamera och ljudanläggning
  • backuphantering
  • administrera mail, kalendrar, backup- storage- och applikationsservrar
Formella krav
Helpdesk:
  • högskoleutbildning inom dataområdet (till exempel högskoleingenjör med datainriktning) eller annan likvärdig datautbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
  • goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet
  • grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt
  • kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Easit BPS eller Artologik Helpdesk)
IT-tekniker:
  • gymnasium eller likvärdig utbildning
  • minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som IT-tekniker
  • goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation och informationssäkerhet
  • grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt
  • kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Easit BPS eller Artologik Helpdesk)
Övrig information
Det här är en annons där företagets namn inte framgår. Ibland väljer vi eller företaget själva att inte gå ut med namnet. Självklart kommer vi att berätta vilket företag det är. Senast om vi ses på intervju.

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholms län
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du problem med att skicka in din ansökan eller frågor kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller ringa vår växel 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: IT-support, IT, support, Kundtjänst, Helpdesk, Active Directory, AD, Windows 7, Microsoft Office, ärendehanteringssystem, easit bps, artologik helpdesk
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Data & IT, Teknik & Ingenjör
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.