Tysktalande säljsupport till Expand International

Tysktalande säljsupport till Expand International

Brinner du för service och trivs bäst när du ansvarar för att driva ditt arbete framåt? Vi söker en administrativ stjärna med goda kunskaper i både tyska och svenska som vill utvecklas i en kommunikativ roll på ett av Stockholms mest inspirerande kontor.

Om företagetExpand International är en föregångare inom tillverkning, marknadsföring och försäljning av portabla mediadisplayer. Produkterna möjliggör för företag och organisationer att marknadsföra sig på de platser och i de miljöer där deras målgrupp befinner sig. De erbjuder allt från enklare roll-ups till komplexa monterlösningar som företag nyttjar vid events, branding och på mässor. Expand International startade 1978 och är ett av de ledande företagen på världsmarknaden inom sin bransch. Huvudkontoret är beläget vid Globen och här arbetar idag 25 personer. Expand International finns även representerade i ytterligare sju länder. Läs mer om Expand här www.expandmedia.com.

ArbetsuppgifterSom säljsupport blir du mellanhanden mellan säljare, organisation och kund vilket innebär att du har det övergripande administrativa ansvaret över lagda beställningar. All kommunikation med både kund och säljare som sker efter en färdig affär går genom dig. Du ser till att varorna beställs, produceras, levereras och faktureras genom att kommunicera internt med ekonomi-, print-, logistik- och inköpsavdelningen samt externt med samarbetspartners och leverantörer. Din roll innebär att du tar ansvar för tyska kunder och har tät kontakt med kollegorna i Tyskland. Samtidigt stöttar du upp mot den svenska marknaden vid behov och är placerad på kontoret i Stockholm.

Säljsupportavdelningen tar emot samtliga mail och samtal från kunder och ser till att de snabbt får återkoppling. Exempel på ärenden är order-, reklamations-, faktura- och leveransfrågor där du även ansvarar för uppföljning efter avslutat ärende. Arbetstempot är ofta högt med korta leveranstider och höga servicekrav. Du ingår i ett team på fem personer där ni arbetar tätt för att tillsammans göra kunden nöjd.

Tjänsten är en hyrrekrytering där du initialt blir anställd som konsult hos Bravura med målet att gå över till Expand.

Formella krav
  • Gymnasial utbildning
  • Erfarenhet av administration och kundservice i en liknande roll
  • God dator-/systemvana
  • Du uttrycker dig väl i tal och skrift, på tyska, svenska samt engelska
För att trivas i rollen är du en person som tycker om att arbeta administrativt och ha god struktur. Som person är du orädd och engagerad i ditt arbete. Du har en förmåga att hålla dig professionell och serviceinriktad i alla utmaningar du tar dig an. Du tar ansvar för att driva ditt arbete framåt, ser till att få saker gjorda och trivs med att arbeta tillsammans med andra. Du kommer gärna med idéer på förbättringar och tycker om att lösa olika utmaningar som dyker upp. Därtill är du en person som trivs med att ha många kontaktytor och har lätt för att kommunicera med andra.

Övrig information
Start: Februari
Plats: Stockholm
Lön: Fast lön enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du specifika frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: support, säljsupport, innesäljare, administration, administratör, kundtjänst, kundservice, service, back ofifice
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Försäljning, Säljsupport
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.