Teknisk support / 2nd line till Props Utility Solutions

Teknisk support / 2nd line till Props Utility Solutions

Vill du arbeta som 2nd line support i en utvecklande roll? Här arbetar du med problemlösning och långsiktiga lösningar en roll med goda tekniska utvecklingsmöjligheter.

Om företagetProps Utility Solutions utvecklar, säljer, implementerar och supportar egna mjukvarulösningar till bland annat telekom- och energibolag. Det föreligger en hög teknisk kompetens på företaget, bland annat med bakgrund från att ha utvecklat avancerade telekomlösningar för bland annat Tele2 och Comviq. Sedan några år bygger man nu även denna typ av lösningar för den internationella energibranschen. Props beskriver sin framgång genom bland annat en kombination av erfarenhet, ett globalt industriellt nätverk samt många års erfarenhet av mjukvaruutveckling. Från Props köper deras kunder en färdig beprövad lösning som hjälper dem lösa affärsproblem kopplat till exempelvis fakturering, avancerad integration, automatiska leverantörsbyten och/eller att få kontroll över egen utrustning och mätare.

På det nyrenoverade kontoret vid tunnelbanan i Solna Strand råder en härlig kultur där eget ansvar genomsyrar verksamheten. Arbetet bedrivs på det sättet som passar medarbetaren och arbete varvas med sociala aktiviteter så som tv-spel och flipperspel. Du kommer att få ta stort ansvar från dag ett vilket på sikt också kommer att utökas allt eftersom att du blir trygg i rollen. Tillsammans med några av världens bästa utvecklare inom fakturering, integration och internationell energimarknad har du nu chansen att ta nästa steg i din karriär.

ArbetsuppgifterI din roll som 2nd line support arbetar du med ärenden kring företagets egenutvecklade system. Du arbetar främst med SQL för att hitta och hämta information från databasen för att finna lösningar på de ärenden som kommer in genom ärendesystemet. Problemlösning är en del av din roll. Företaget strävar efter att hitta långsiktiga lösningar varav de ärenden du hanterar generellt är nya och ej återkommande problem. Vid behov kan även viss support och stöd åt användare ske på plats hos kund.

Vidare erbjuds du i rollen goda utvecklingsmöjligheter inom bland annat installation, uppgraderingar och releaser. Du har möjlighet att påverka utvecklingen av din roll och engagera dig i flera delar av verksamheten.

Formella krav
  • Erfarenhet eller kunskap inom SQL
  • Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska såväl som engelska
  • Meriterande med supporterfarenhet inom telecom- och energibolag
För rollen ser vi att du är öppen och prestigelös för att lära dig nya saker och utvecklas i rollen som teknisk support. Du är engagerad och nyfiken person som trivs med att ta egna initiativ. Då företagskulturen präglas av gemensam utveckling och kunskapsutbyte trivs du med att samarbeta nära dina kollegor där du visar en vilja för att lära.

Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm
Lön: Fast lön enligt överenskommelse
Kontakt: Bravura, info@bravura.se, tel. 08-40024050

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Supporttekniker, tekniker, IT, 2nd line, 1st line, second line, AD, Active directory, My SQL, MS SQL, telecom, energibolag, mjukvaru, affärssystem, integration, utveckling,
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag löpande (17 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.

Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.