Teknisk support / 1st line / Servicedesk inom business intelligence

Teknisk support / 1st line / Servicedesk inom business intelligence

Har du kunskap inom IT-system med stort intresse för service och teknik? Detta är rollen för dig som vill jobba i en dynamisk arbetsmiljö med engagerade och drivna kollegor.

Om företagetMercur Solutions är marknadsledande i Sverige, och med kvalificerat konsultstöd levereras lösningar inom Business Intelligence och verksamhetsstyrning till företag och organisationer inom alla typer av verksamhetsområden. Företaget har en egenutvecklad standardapplikation för verksamhetsstyrning och beslutsstöd som implementeras och konfigureras efter kundernas behov och används till exempel för budget, prognos, rapportering och analys. Idag har företaget ungefär 250 kunder och 70 anställda med huvudkontor i Stockholm och kontor i Malmö, Göteborg och London.

ArbetsuppgifterI rollen som servicedeskmedarbetare ansvarar du för supportärenden både internt och för företagets kunder. Du tar emot och behandlar ärenden via telefon, e-post och ärendehanteringssystemet JIRA. Du agerar första kontakt för både kunder och medarbetare där du kommer att lösa 1st line ärenden på egen hand. Därtill filtrerar och slussar du 2nd och 3rd line ärenden vidare i organisationen. Du tillhör Service Operations and Support (SOS) där supportansvarig, 2nd line, Test och IT operations ingår. Tillsammans utgör ni ett team om åtta personer. Du kommer få den utbildning och upplärning som krävs för att kunna utföra arbetsuppgifterna och på sikt finns möjligheten att ta steget upp som applikationskonsult alternativt 2nd line support.

Formella krav
  • Akademisk utbildning inom systemvetenskap eller motsvarande är meriterande
  • God IT-förståelse och kunskap om affärssystem
  • Vi söker dig som är intresserad av IT med erfarenhet från kundorienterat arbete
  • Meriterande med kunskaper i Jira
  • Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska
För att trivas i rollen drivs du av att leverera högkvalitativ service. Du tycker om problemlösning och har ett strukturerat arbetssätt. Därtill är du en flexibel person som alltid strävar efter att utveckla såväl dig själv som verksamheten.

Övrig information
* Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura, men du kommer anställas direkt hos Mercur Solutions.

Start: Omgående
Plats: Solna Strand
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du problem med att skicka in din ansökan eller frågor kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller ringa vår växel 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Servicedesk, First line, 1st line, Supporttekniker, Business intelligence, BI, Affärssystem, Junior, Helpdesk, Teknsik support, Jira, IT, system, heltid, solna strand, stockholm, mercur solutions
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Data & IT
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.