Teknisk säljare / Account Manager inom tågteknik till Industrikomponenter

Teknisk säljare / Account Manager inom tågteknik till Industrikomponenter

Har du tidigare erfarenhet från teknisk försäljning gentemot industrin? INKOM söker nu en erfaren teknisk säljare med bred förståelse för tekniska lösningar.

Om företagetIndustrikomponenter AB grundades 1967 och har sedan dess hjälpt kunder inom nordisk industri med elektromekaniska-, elektroniska komponenter och teknik till olika branscher såsom spårbundna fordon, industri, automationsutrustning, tunga arbetsmaskiner och -fordon samt marin- och försvars applikationer. Bolaget arbetar med ledande internationella tillverkare och levererar från eget lager i Kista. Sedan 2006 ägs INKOM av Teqnion AB, en växande företagsgrupp med åtta dotterbolag och en omsättning på ca. 250Msek. I dagsläget finns på företaget två etablerade team med ansvar för kundsegment spårbundna fordon respektive industri.

Teamet som arbetar med spårbundna fordon har de senaste åren varit framgångsrikt och börjat etablera sig som en naturlig partner för svenska företag- både tillverkande (OEM) och inom underhåll med service och ombyggnationer. Tjänsten som Teknisk säljare / Account Manager kommer erbjuda stort ansvar för bolagets vidare etablering i Norge och Danmark.

ArbetsuppgifterSom teknisk säljare är ditt huvudsakliga ansvarsområde att bearbeta olika typer av industriföretag över hela Skandinaven. Tjänsten innebär att du självständigt och strukturerat bearbetar potentiella och befintliga kunder med fokus på kundsegment spårbundna fordon.

I arbetsuppgiften ingår att ansvara föra hela säljcykeln och vara en trygg partner gentemot dina samarbetspartners. Som säljare är du med kunden hela kedjan och du driver varje projekt i ett tätt samarbete med varje kund, vilket innebär en stor variation av arbetsuppgifter. Detta innebär att du finner olika typer av tekniska lösningar utifrån varje kunds önskemål genom bolagets leverantörer.

I rollen är du en del i INKOMs erfarna tåg-team, har budgetansvar och rapporterar till VD.

I tjänsten förekommer resor till kund över hela Skandinavien och du erbjuds tillgång till tjänstebil. Du är bortrest ungefär 5-7 dagar i månaden. Resor till leverantörer och mässor i Europa förekommer.

Formella krav
  • Minst tre års erfarenhet av framgångsrik teknisk försäljning
  • Erfarenhet av att arbeta mot industri/tillverkande industri
  • Grundläggande förståelse för el och elektriska komponenter
  • Tekniskt intresse och ett genuint affärsmannaskap.
  • Goda kunskaper i tal och skrift på svenska och engelska
Meriterande:
  • Eftergymnasial utbildning
  • Erfarenhet av projektförsäljning
  • Erfarenhet av att arbeta mot tåg/järnvägsindustrin
  • Erfarenhet av praktiskt marknadsföringsarbete - webb, tryck mm.
För att trivas i rollen är du en nyfiken person som tar egna initiativ för att driva ditt arbete framåt. Du är van vid att arbeta självständigt och du trivs i en arbetsmiljö som präglas av resultatfokus i och med din förståelse för affärer. Som person är du trygg i sociala sammanhang och har lätt för att förklara komplexa saker på ett pedagogiskt sätt. Vidare känner du stort ansvar för de projekt du driver tillsammans med kund och du säkerställer alltid att det du påbörjar slutförs. För att trivas i rollen ser vi att du som person är prestigelös och uppskattar en arbetsplats med platt organisationsstruktur.

Övrig information
Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Kista
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord:
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Försäljning
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.