Teknisk kundsupport B2B / Technical Support till Sergel Connect

Teknisk kundsupport B2B / Technical Support till Sergel Connect

Detta är rollen för dig som vill kliva in i en specialistroll och bli en nyckelspelare i ett växande fintechbolag. Är du en person som har erfarenhet från teknisk support, drivs av kundkontakt och vill ta nästa kliv i din karriär? Här erbjuds du ett socialt arbetsklimat där du får ta ett stort och brett eget ansvar inom IT/teknik från dag ett.

Om företagetSergel är en av de ledande leverantörerna av kredithanteringstjänster i Norden och Baltikum. De erbjuder tjänster inom kreditscoring, inkasso, köp av fordringar samt meddelande- och betallösningar. Sergel Group har drygt 400 anställda i Sverige, Danmark, Norge, Finland, Litauen och Lettland. Sergel är en del av Marginalen Group.

Denna roll ingår i affärsområdet Sergel Connect som levererar meddelandetjänster och mikrobetalningar via sms/samtal. Området befinner sig i en kraftig tillväxtfas och Sergel Connect söker nu en Technical Support.

Vad erbjuder Sergel dig?
Sergel är ett företag som bryr sig om människorna de möter och du möts av en arbetsplats som präglas av personlighet, professionalism och engagemang. Under parollen We Care arbetar alla i företaget mot det gemensamma målet att skapa marknadens nöjdaste kunder och slutkunder. Sergel är inne i en spännande utvecklingsfas och du som lockas av att vara med på den pågående förändringsresan ges möjlighet att vara med och ta Sergel in i framtiden.

ArbetsuppgifterSom Technical Support arbetar du med inkommande supportärenden och är aktiv i att stödja säljorganisationen i tekniska frågor. Ditt dagliga arbete innebär att prioritera och lösa inkommande ärenden samt att stötta i affärsdialoger med potentiella kunder. Du kommer att på sikt även bli mer involverad i integrationer mot kunder. Utöver tät kontakt med kunder har du även en löpande dialog med leverantörer och operatörer för att hela tiden säkerställa en så kvalitativ IT-leverans som möjligt av tjänsterna. Du erbjuds en spännande roll där du får ta stort eget ansvar och möjligheten att arbeta operativt men också delta i det strategiska arbetet med Sergel Connects supportfunktion.

I den här rollen blir du en del av ett supportteam som i dagsläget består av två personer. Du rapporterar till Business Area Manager.

Formella krav
  • Tidigare eftergymnasial studieerfarenhet/yrkeserfarenhet av relevant teknisk inriktning
  • Erfarenhet av teknisk support på 1st/2nd line nivå där du haft kontakt med kunder antingen på telefon eller on-site
  • Kunskap och intresse för webbaserad teknik
  • Du uttrycker dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska
  • Meriterande med kompetens och intresse inom programmering och integration
För att trivas i rollen som Technical Specialist drivs du av kundkontakt samt att proaktivt lösa problem som uppstår. Du är duktig på att strukturera upp ditt arbete vid ökad arbetsbelastning och har en lösningsorienterad inställning till ditt arbete. Hos Sergel Connect blir du del av ett starkt team och vi tror att du drivs av att samarbeta nära dina kollegor. Vidare tar du ansvar för ditt arbete och deltar aktivt för att hela tiden förbättra leveransen mot kunderna.

Övrig information
Start: Omgående
Plats: Centrala Stockholm
Lön: Fast lön enligt överenskommelse
Uppdragstyp: Rekrytering

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: 2nd line, teknisk support, webbapplikation, programmering, technical support, fintech, financial technology, supporttekniker, 3rd line, säljsupport, service, IT-support, IT, 1st line, Sergel Connect
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.