Teknisk Support / IT- Support

Teknisk Support / IT- Support

Har du ett stort tekniskt intresse? Trivs du i en självgående roll och brinner för att ge service? Vi söker nu en Teknisk Support till Wx3

Om företagetWx3 Telecom AB är en teleoperatör fokuserat på att utveckla och leverera moderna och effektiva telefoni - och kommunikationslösningar. Små lokala företag såväl som stora hotellkedjor har deras moderna molnbaserade telefoni. Genom att lyssna på kunders behov och erbjuda personlig och skicklig service har Wx3 kunnat växa organiskt sedan 2002. Företaget har idag 15 anställda och har sitt kontor i Kista och de söker nu en person till teknisk support för IP-baserade kommunikationssystem.

ArbetsuppgifterI rollen som Teknisk Support tillhör du ett team på tre personer. Du ansvarar för att ge support och service till företagets kunder och partners utifrån deras behov kopplat till Wx3´s tjänster. Du tar emot och behandlar ärenden via telefon och e-post. Vidare ansvarar du för att göra installationer och genomföra utbildningar med kunder och partners. Du kommer supportera små lokala företag såväl som stora hotellkedjor som använder deras molnbaserade telefonväxel. För att lyckas i rollen kommer du få den upplärning som krävs för att kunna utföra arbetsuppgifterna.

Formella krav
  • Högskoleutbildning med teknisk inriktning, exempelvis nätverkstekniker.
  • Kunskaper inom kommunikationsnätverk och persondatorer
  • Du uttrycker dig väl i tal och skrift, på svenska och engelska
  • Erfarenhet av liknande roll är meriterande.
För att trivas i rollen som teknisk support motiveras du av att agera problemlösande och du har intresset samt förmågan att fördjupa dig i olika problem som du kan ställas inför i din roll. Då du i rollen har många olika kontaktytor förstår du vikten av god kommunikation. Vidare ser vi att du har en förmåga och ett intresse för att samarbeta med andra människor. I rollen förväntas du ta ansvar och självständigt driva ditt arbete framåt på ett strukturerat sätt.

Övrig information
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura, men du kommer anställas direkt hos Wx3.

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Kista
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du problem med att skicka in din ansökan eller frågor kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller ringa vår växel 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval, och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Teknisk support, support, teknik, kommunikationsnätverk, IP, kommunikationssystem, nätverk, rekrytering, heltid, Kista
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.